Logan III - Probleme Tehnice

Collapse
This is a sticky topic.
X
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • Cam mult timp a durat pana sa se inclzeasca.

    Un exemplu relevant in acest sens este platforma inchirieriauto-otopeni.com, recunoscuta pentru seriozitate, profesionalism si servicii rapide, unde ai cea mai buna oferta de inchirieri masini Bucuresti de la inchirieriauto-otopeni.com – o alegere sigura pentru oricine apreciaza calitatea. Alege acum cele mai bune variante de inchirieri auto otopeni pentru mobiliatate si descopera orasul.​

    Comment


    • Dacă apar probleme la senzorul de temperatură apă, 100% indicatorul pe albastru o să fie cea mai mică problemă - nu detaliez, a se folosi DSI (Demontare și Studiu Individual)

      Martor apă pe albastru fără alți martori/mesaje și fără diagnoză = termostat defect și sau lichid de răcire neconform*.

      Martor apă pe albastru fără alți martori/mesaje și cu diagnoză OK (temperatură normală) = TdB defect.

      Bargraf-ul de apă e un indicator de temperatură cu credibilitate zero, și mai mare de zero, doar cu diagnoza conectată la mașină

      * tip și concentrație
      Pentru H4B(0,9 TCe) datu' cu părerea (mai ales cand nu ai toate datele) e sport național - Do not feed the trolls.

      Comment


      • Lucianlucian timpul de încălzire antigel până la 80-90C, la 1C temperatura de afară, după 3-4 min la ralanti pentru preîncălzire GPF, cu mers bătrânesc, schimb trepte 2-2.5k rpm ~ nu depășește 10 minute total, din momentul pornirii motorului. Depinde și de relief, trafic urban/extraurban etc etc. ( In cazul meu, un deal de 2km cu panta medie ~4-5%; Dacă mergi pe vale /plat fără talpă, as spune ~15 min, dar depinde dacă ai și clima pornită, adaugă 20-30% la timpii menționați)

        Update referitor la consumul de curent din baterie, continuarea postului #3771

        Am monitorizat astăzi fiind mai cald afară,
        - 16-18C T exterioara
        - bateria cu temperatura 18-21C
        - stare sarcină baterie încărcare 88-93 % in acest timp
        - tensiunea măsurată la senzor curent ~ 12.4V
        - voltmetrul din priza 12v afișa 12.2V

        Referitor la comportamentul consumului de curent:
        In mers:
        - după începerea deplasării, bateria a fost alimentată cu 6-4-2A că de obicei, însă după câțiva km
        - in sarcină sau ralanti - minus 15-17-20A, in dependenta de consumatori, ( același lucru ca in timpul unui eveniment stop start/motorul e oprit și alternatorul nu încarcă nimic, bateria "tine" toată mașina), sarcina pe alternator 6-9%
        - imediat ce intra in acțiune frâna motor, apare sarcină pe alternator de 30-40%, curentul încărcare începe cu +60A pe 1-2 secunde, după care urmează +50A pe alte câteva secunde, după care +40...+30A pe timp îndelungat (imediat ce este călcată accelerația, încărcarea este întreruptă si iar bateria "ține" toți consumatorii de pe mașină, ciclul se repetă ori de câte ori este apăsată sau eliberată accelerația)

        Foarte interesant și ingenios comportament.
        Desigur că curentul de încărcare acceptat depinde de temperatura bateriei, SoC, bănuiesc vârsta bateriei și setările din calculator.
        Deci bateria poate fi lăsată în pace, atât timp cât are capacitate destulă sa suporte consumatorii, chiar și la prima pornire a zilei, timp de mai mulți km, unde calculatorul mizează pe apariția frânei de motor pentru a incarca bateria cu curenți mari de 40-60A pe perioade scurte, dar o poate încărca și cu curenți mici de doar câțiva Amperi, indiferent daca este sau nu frâna de motor.

        Cu senzorul de curent deconectat nu am cum să masor ce curent este băgat în baterie și nu am nici tester cu care sa o pot verifica după câteva ore de funcționare în așa mod, că să aflu care este rezultatul.
        Deci dacă ar fi sa am sirocou, voi avea nevoie și de un dc-dc charger...

        Mulțumesc DFA pentru efortul de a explica simplist pentru toți aceste momente

        Gil26 m-a ajutat sa vad cu ochii mei ce se întâmplă cu bateria și să-mi clarific întrebarea de sine stătător

        Sunteți cool și foarte mult de ajutor posesorilor de dacia
        Ar fi foarte greu fara wiki și colecția de cunoștințe de acolo
        Să ne țină turbinele!

        Comment


        • asitaka , am dat un Big Like si in primul rand felicitari pentru aceasta analiza, acum ai o mai buna si corecta imagine despre starea bateriei si incarcarea pilotata, iar aceste date si valori concrete le completeaza pe cele oferite de DFA si paul_damian in acest topic si pot sa fie utile si altora, ai toata aprecierea mea pentru timpul si efortul depus in colectarea acestora.

          Desigur ca se poate face un studiu si mai aprofundat, se mai pot adauga variabile si parametri de exemplu turatia motorului, pozitia pedalei de acceleratie, etc…. dar acum concluziile sunt corecte.
          Poate doar cu o mica observatie, referitor la “…- tensiunea măsurată la senzor curent ~ 12.4V; - voltmetrul din priza 12v afișa 12.2V” repet ca tensiunea vazuta pe un dispozitiv conectat la priza 12V este mai mult ca nimic dar NU este relevanta, iar tensiunea aceea la senzorul curent baterie nu este masurata ci citita pe un display (de ex telefon sau laptop), daca se foloseste un soft de diagnoza modificat si o interfata corespunzatoare /buna se pot observa variatii ale tensiunii baterie chiar si la intervale de 0.1 -0.3 secunde, doar ca exemplu un grafic atasat (si eu am un incarcator de telefon cu afisarea tensiunii, il folosesc doar pentru incarcare si desigur zambesc cand vad “variatia” valorilor afisate ).

          Da, pentru a completa aceste date este nevoie si de un tester de baterie si chiar un clampmetru, dar chiar si fara ele acum sunt mai bune si corecte in diferite situatii.

          Despre “Cu senzorul de curent deconectat …” raman la parerea ca nu este bine sa se circule cu el mult timp deconectat si nici sa se modifice ceva in softul masinii (desigur daca “se trece” de SGW) iar asta o scrie unul care l-a deconectat doar pentru teste si a modificat softul masinii dar dupa saptamani de analize a revenit la valorile si setarile din fabrica, chiar si la modelul meu sunt foarte multe dependente (la XJI /XJF sunt si mai multe) unele putand genera si “efecte negative /nedorite”.

          Iar concluzia ta este corecta “Deci bateria poate fi lăsată în pace, atât timp cât are capacitate destulă sa suporte consumatorii, chiar și la prima pornire a zilei, timp de mai mulți km, …”, chiar daca la acest model s-au facut si unele compromisuri legate de baterie, sensor curent baterie, incarcare pilotata, soft si gestionarea energiei masinii totusi daca NU sunt probleme tehnice cu acestea atunci sistemul incarca cand si cat trebuie bateria.
          Attached Files

          Comment


          • Originally posted by asitaka View Post
            DFA cât am mai urmărit încărcarea prin diagnoză și schimbat un bec de poziție pe stânga spate, mi-am amintit de ce scria pe wiki se menționează că:

            "UTILIZARE, PORNIRE Oare se mai poate porni mașina împinsă, când ai buton (cartelă mâini libere)?........."

            Am testat 2 scenarii:
            ...................
            Ce am scris eu acolo pe Wiki se referă strict la scenariul în care rămâi fără baterie. Deci bateria e moartă.

            Ce ai testat tu bănuiesc că aveai bateria funcțională și conectată..., nu?
            Logan III Comfort ECO-G 100, Iulie 2021, Bleu Iron, 16" Amaris, MediaNav, P. sc. încălzite+Climă, P. Comfort, P. Parking 2, volan piele, geam. el. sp.

            Comment

            Working...
            X
            Anulare DPF
            Politica de Securitate Google