Pai conditiile de rulaj sunt strans legate si de timpul pe care-l faci pe o anumita distanta , evident ca trebuie sa ai in calcul si acest aspect , care n-au OCS (cu sunt eu) , un astfel de contor poate ajuta in decizia de a schimba uleiul la timp.
Logic ca sunt conditii grele de utilizare , daca in 2 ore faci 4 km .
Ce Tip De Ulei Folositi?
Collapse
X
-
Varianta cu schimbatul uleiului functie de orele de functionare e o mare prostie, daca nu se are in vedere si conditiile de functionare ale motorului si specificul rulajului; a mai sugerat cineva asta si vad ca se revine. Conditiile de rulaj conteaza in primul rand; 10 de ore de functionare pe Galati-Deva, or fi uzand la fel uleiul ca atunci cand faci acelasi numar de ore in Bucuresti sa zicem? Exista OCS la unele modele, care monitorizeaza conditiile de functionare (temp. motor, viteza medie) si care ofera o imagine mai aproape de adevar a degradarii uleiului decat cronometrarea, pur si simplu.Last edited by IancuMIC; 25 June 2019, 21:21.
- Likes 2
Leave a comment:
-
-
Un contor simplu nu e greu de facut, mai greu e sa monitorzezi toate aspectele care duc la uzura uleiului , turatie ,temperatura, sarcina etc. Un prcedeu simplu pentru ore de functionare e sa aplici formula t=d : Vmedie , cei care au computer de bord cu viteza medie pot face asta foarte usor cu conditia sa nu reseteze computerul. @prometeus , tinind cont de pasaricile care le am voi schimba tot la 10000km. Viteza medie pe aceasta distanta e undeva sub 45km/h.
Leave a comment:
-
Se poate adapta , se gasesc in comert contoare speciale care masoare orele de functionare , majoritatea sunt prin inductie , se infasoara senzorul de fise/bobine .Poate ca exista si prin meniul computerului de bord ceva similar ce merge activat, aici doar t0rque ne poate lamuri.Last edited by prometheus; 25 June 2019, 15:23.
Leave a comment:
-
Personal si 10.000 km mi se pare mult , acum depinde pe unde-i faci , de exemplu eu am facut cam 1700 km cu FS-ul , preponderent extraurban , dar am prins si pe caldura de foc mers bara la bara pret de km buni , intre Eforie Nord/Sud cand a fost acea aglomeratie infernala de Rusalii + iesiri la peste pe Insula Mare a Brailei , unde am mers intr-o tona de praf si evident pe o caldura sufocanta , ceea ce ma face sa cred ca deja am scurtat mult din viata uleiului.
Acum ca sa-ti raspund la intrebarea ta , daca merita sau nu sa lasi uleiul mai mult in motor datorita pretului ,repet depinde pe unde ai mers cu ea si in opinia mea poate cel mai important , cate ore de functionare acumulezi in acei km , ca poti face in 80 de ore de functionare motor un 6000 km , sau daca mergi doar urban , in acele ore sa faci doar 1500 km , rulaj mai putin dar nr identic de ore cu ala care a mers la drum intins .
Leave a comment:
-
Asa arata vst -ul meu la 10000km.Sa vedem cum se face asta , parca nu merita sa-l schimb la 10000.Last edited by 77sky; 24 June 2019, 17:52.
Leave a comment:
-
Nene Iancule , pe asta cat il lasi in motor , tot 15.000 km? sau acum ca este cu "Ultra Strong Viscosity Oil" , il pastrezi pana spre 20/25.000 km ? interesant de vazut cum va arata si acest asa zis super puternic "Viscosity Oil" pe servetel la 10/15k sau la cat faci verificarea aia , ca la tine arata mai bine la rulajul ala , fata de al meu FS pe la un 3500/4000 km.
Leave a comment:
-
Nu contest ca nu urca mai bine cu USVO fata de vechiul VST, dar parerea mea este ca intr un procent mult mai mare, urcatul mai rapid in ture se datoreaza noilor bujii montate.
Leave a comment:
-
Are si 5w30 A3/B4, dar eu te sfatuiesc sa ramai la Elf.
Impresie dupa ~2000km; VST cu USVO (tungsten). Am asteptat ceva sa nu ma insel sau sa invocam momentul placebo.
Cele mai bune reprize pe care le-am avut de cand am masina asta si disparitia unui oarecare glas al motorului care se simtea de la 2900, pana la putin peste 3000rpm (daca ai ureche, orice motor are un asemenea punct, mai mult sau mai putin evidentiat). E incredibil cat de bine urca in ture fara sa fie nevoie de apasare energica a pedalei, lucru confirmat si astazi pe canicula cu AC pornit. Merita din plin, cei cativa lei platiti in plus, fata de vechiul VST.
Leave a comment:
Leave a comment: