TIPURI DE DISCURI DE FRANA - Ce Folosim ?

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • Originally posted by vasile 66 View Post
    sau la serviceurile lui tiriac
    ca si subaru, au aia niste ore de manopera de te ustura. Insa nici un normatv de manopera renault nu prevede uns de culise ca sa te aflii in treaba (fara schimb de placute). Altii insa nu mai stiu pe ce sa ia banii/
    Nu contraziceti moderatorii, iti iei ban daca ai dreptate.

    Comment


    • Ce discuri îmi trebuiesc (mă refer la dimensiuni - 238 mm?) pentru Loganul meu benzinar de 1.4 Preference din 2005? Puteți recomanda o marcă?

      La sugestia unui coleg, căruia îi mulțumesc și pe această cale, am măsurat și sunt discuri de 259 mm. În consecință, sunt în căutare de discuri de 259 mm.
      Last edited by ursamajor; 7 February 2016, 18:11. Reason: Automerged Doublepost
      Somnul adânc ajută la prevenirea îmbătrânirii, mai ales dacă dormi la volan.
      Nu goni mai tare decât poate îngerul tău să zboare!

      Comment


      • Mai importante sunt placutele, eu am folosit ferodo pline cu fdb845, intre timp am trecut la ventilate pentru ca le-am ovalizat din cauza placutelor, zic eu; specialistii dau vina mereu pe mort, in cazul de fata pe sofer...
        Poti folosi variantele mai scumpe de la brembo, ate, trw cu placute de calitate, fdb1781, textar varianta mai scumpa, trw1634, oricum in niciun caz bosch, fdb845 sau ate...
        In rest banuiesc ca stii sa ai grija ca butul ca fie bine curatat la montaj, culisele spalate si bagate la loc cu vaselina speciala din belsug si pistonul etrierului sa te asiguri ca functioneaza corect.
        Si-ti mai recomand epiesa.ro pentru ca au preturi normale si piesele nu sunt contrafacute, eu cumpar de vreo 3 ani de la ei pentru diferite masini
        Last edited by 827sam; 7 February 2016, 18:34.
        Daca prostii ar zbura, ar fi intuneric.

        Comment


        • Mulţumesc de sfaturi. Când ţi le faci cu mâna ta, întotdeauna ai mai mare grijă decât un nea Dorel de la service.
          Am comandat o pereche de discuri brembo de la autokarma. Sper să nu fie contrafăcute. Vin astăzi pe la prânz la magazinul din Galaţi. Tipul care m-a sunat să-i confirm comanda m-a-ntrebat dacă am ABS şi spunându-i că nu, insista că nu-s bune alea de le-am comandat, deşi i-am spus că am măsurat discurile...
          Da, mie mi-au stricat discurile nişte porcării de plăcuţe Ferodo, din păcate nu le mai ştiu indicativul. Oricum, de atunci am mers pe TRW şi pe ele am rămas.

          Luatu-le-am! Amu' să mă-nvrednicesc să le și montez.
          Last edited by ursamajor; 8 February 2016, 17:18. Reason: Automerged Doublepost
          Somnul adânc ajută la prevenirea îmbătrânirii, mai ales dacă dormi la volan.
          Nu goni mai tare decât poate îngerul tău să zboare!

          Comment


          • Din ce-am inteles, ai zis ca ai ramas pe trw la placute, ce model ?
            Am calcat si eu la un momentdat vreo 3000-4000 km pe trw1634, dar nu am fost multumit pentru ca au fost pe brembo max si le rodeau in prostie; probabil ca daca erau pe discuri lise s-ar fi comportat cel putin la fel ca cele de fabrica.
            Daca prostii ar zbura, ar fi intuneric.

            Comment


            • No, mi-am făcut timp (de-abia așteptam) să montez jucărelele.
              Înainte de toate câteva cuvinte despre vechile discuri originale ale mașinii: cred că s-au strâns pe ele-săracele toate tipurile de uzuri și defecte posibile. Ce-am văzut pe topic în urmă (n.b. discurile schimbate) sunt țuț față de ale mele! Cu toate acestea, am mai mers câteva mii de kilometri cu ele (inițial am vrut doar să le rectific ciobănește) iar performanța frânării nu mi s-a părut că a scăzut chiar proporțional (spre drastic) cu aspectul lor jalnic. Aspect dat de șanțurile adânci și late în același timp ce mi le-au făcut un set anterior de plăcuțe Ferodo (o să mă uit în urmă de indicativul lor, înclin să cred că au fost contrafăcute). Deasemenea, o fisură era prezentă pe circumferința discului și arsură, rugină, multă arsură și rugină. Rugina o-nțeleg că au aproape 11 ani, dar arsura? Că n-am mers frânat zeci de kilometri și nici n-aș spune că am un stil de condus excesiv de sportiv. Cert e că toate aceste "fenomene" le asociez acelor plăcuțe Ferodo și, probabil, calității mai slabe a discurilor "de fabrică".
              No, ce-a fost, ducă-se! M-am bucurat că le-am montat pe cele noi cu un set de TRW GDB400. Demontarea vechilor discuri a fost mai ușoară decât m-am așteptat, doar unul dintre ele fiind mai "încăpățânat". Oricum, operațiunea mi-a luat sub 2 ore, timp în care am luat și-o pauză de vreo 20 de minute, deh, eram "în timpul programului".
              Au fost curățate cu migală toate zonele ce necesitau aceasta, s-a gresat pe unde trebuia și satisfacția a crescut la un nivel euforic.

              Mulțumiri pentru sfaturi!
              Attached Files
              Somnul adânc ajută la prevenirea îmbătrânirii, mai ales dacă dormi la volan.
              Nu goni mai tare decât poate îngerul tău să zboare!

              Comment


              • PS: Ferodo FSL se numeau plăcuțele care cred că au fost contrafăcute, fiindcă unele cu același indicativ, anterioare lor, s-au comportat ireproșabil.
                Somnul adânc ajută la prevenirea îmbătrânirii, mai ales dacă dormi la volan.
                Nu goni mai tare decât poate îngerul tău să zboare!

                Comment


                • Felicitari pentru executie.
                  Sper ca n-ai uitat de culisele etrierelor si ca le-ai umplut de vaselina ce rezista la temperatura mare.
                  FSL e cea mai slaba gama de placute de la ferodo, similare cu gdb400 pe care le-ai luat de la trw, slabe.
                  De cand mergi cu discurile alea ? Arata horror si cred ca aveai o eficienta la franare de mai bine scoteai un picior prin podea sa franezi ...

                  Eu intai desfac torxurile ce prind discul de fuzeta apoi dezlipesc discul prin franare de la viteza mare, cu masina pe cric bineinteles
                  Daca prostii ar zbura, ar fi intuneric.

                  Comment


                  • S-au desprins ușor discurile, n-a trebuit să recurg la artificiul cu scoaterea prin frânare. ;) Câteva lovituri de ciocan aplicate radial de-a lungul întregii circumferinței și-au ieșit cu mâna.
                    Restul am povestit mai sus.
                    Somnul adânc ajută la prevenirea îmbătrânirii, mai ales dacă dormi la volan.
                    Nu goni mai tare decât poate îngerul tău să zboare!

                    Comment


                    • dar ce discuri sunt alea de sunt atat de inguste?? 238mm?

                      eu am schimbat discurile dupa 70 de mii de km, pe cele de origine, si vreo 6 ani. erau destul de uzate dupa parerea mea dar nu ca ale tale

                      le-am dat unui vecin taximetrist sa le mai foloseasca el

                      Comment


                      • Înguste? Par așa poate din cauza neuniformității uzurii. Sunt de 259 mm. Chestia problematică e că uzura a fost puternic neuniformă (aproape de circumferință e uzură aproape zero), cauzată, prin ce fenomen nu știu (ardere/topire/deformare plastică, dezagregarea plăcuței etc.), de plăcuțele Ferodo contrafăcute. Care, mi-am amintit le-am luat ambele seturi de la daciashop. Un set a tocit normal, celălalt nașpa.

                        PS: între timp "s-au lăsat" și frânele nou-montate. Mulțumit de schimbarea făcută.
                        Last edited by ursamajor; 11 February 2016, 19:09.
                        Somnul adânc ajută la prevenirea îmbătrânirii, mai ales dacă dormi la volan.
                        Nu goni mai tare decât poate îngerul tău să zboare!

                        Comment


                        • Pai cum ,la daciashop nu sunt DOAR produse de origine?
                          Oricum la ce parnai de discuri ai avut ma mir ca aveai frane.Sa te bucuri de noile achizitii.
                          KISS ,1.6 mpi , 90 de gloabe ... inviorate

                          Comment


                          • Mulţumiri. Da, aveam frâne "stil ABS", nu mai blocam roata.
                            Somnul adânc ajută la prevenirea îmbătrânirii, mai ales dacă dormi la volan.
                            Nu goni mai tare decât poate îngerul tău să zboare!

                            Comment


                            • Fără niciun fel de supărare, dar cam erai un real pericol public cu discurile acelea de frână.

                              Comment


                              • Nicio supărare. Înclin să-ţi dau dreptate, cu toate că am un stil de condus preventiv. În ciuda faptului că arătau în halul ăla discurile, frânarea era acceptabilă. A fost o perioadă mai lunguţă când n-am circulat cu maşina personală (am mers cu cea de serviciu), discurile au ruginit de la umiditatea atmosferică, iar la reluare frânarea a fost niţeluş mai problematică. De-asta şi apar zone ruginite neatinse de plăcuţe, acolo unde trebuia să fie luciu.
                                Somnul adânc ajută la prevenirea îmbătrânirii, mai ales dacă dormi la volan.
                                Nu goni mai tare decât poate îngerul tău să zboare!

                                Comment

                                Working...
                                X
                                Anulare DPF
                                Politica de Securitate Google