Consum Ulei Logan 1.2 16v

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • prometheus
    replied
    Vorbim de altceva , 1.4/1.6 8v/ mpi , 1.5 dci , au baia de aluminiu , acolo ai saiba cu "buza" din cauciuc la surubul de golire , saiba care se poate utiliza de mai multe ori .

    1.2 16v are baie din tabla la care nu se poate pune decat saiba de cupru cu striatie , o data aplatizata acea saiba nu se mai poate folosii si a doua oara.

    Deci cand faci schimbul de ulei pentru D4F , pe langa filtru de ulei trebuie obligatoriu inlocuita si saiba pentru surubul de golire.

    Leave a comment:


  • danutz89
    replied
    Eu nu am schimbat niciodata acel buson de cupru...probabil la urmatoarea revizie o sa-l schimb... precizez ca am 135 000 de km si nu pierde ulei absolut deloc pe acolo.

    Leave a comment:


  • prometheus
    replied
    N-are nici o treaba acea "gaurica" pentru ca daca pui corect acea saiba de cupru , saiba in sine va impiedica scurgerea uleiului datorita acelui snur de azbest aflat in interiorul acesteia (saiba stransa corect la cuplu se va aplatiza creand etansietate !).

    Leave a comment:


  • MihaiB
    replied
    vad ca scrie lumea cu busonul la baia de ulei: la mine dupa 3 garnituri schimbate ne-am uitat pe filetul de la baie: filetul este intact, perfect dar in spatiul dintre spira 1 si spira 2 este o gaura pe care supura ulei pe langa buson, indiferent de cate garnituri noi schimbam. Parerea mea este ca e vorba de defect de fabricatie. bineninteles ca nu mai am garantie.

    Leave a comment:


  • danutz89
    replied
    Salutare baieti! Eu cred ca mai degraba undeva se pierde uleiul, e putin probabil ca un motor relativ nou, sa pape ulei, din cat stiu eu un motor cand papa ulei asa mult motorul ala deja e pe duca...nu mai e nici economic din moment ce bagi benzina si litru de ulei la 1000 de km... eu am avut o problema cu pierderea uleiului la motor 1.4 mpi, pierdea pe la simering la distribuite, l-am schimbat si asta a fost...

    Si in general astea 16v, fie 1.2 fie 1.6 la logan ma refer, am un prieten cu logan 1.6 16v care la fel ii arunca uleiul in filtrul de aer...cred ca asta e buba la toate ori in filtru de aer ori pe la simeringuri...
    Last edited by danutz89; 10 June 2016, 12:07. Reason: Automerged Doublepost

    Leave a comment:


  • Nicu Boali
    replied
    Deci, concluzia cu motoarele astea e că sunt oarecum problematice sau că trebuie o atenţie deosebită la întreţinerea lor. Eu unul mi-am reparat maşina şi am vândut-o. Sfatul meu e să fiţi atenţi la întreţinere, cel puţin în perioada când maşina e în garanţie şi sunteţi nevoiţi să faceţi revizii la reprezentanţe. Toate cele bune.

    Leave a comment:


  • mike-5
    replied
    Pot sa spun ca ultimele doua schimburi de ulei am avut garnitura montata cu striatia (crapatura) spre capul busonului asa cum se zice ca este corect.In plus,de fiecare data a fost centrata in momentul cand a facut contact cu baia de ulei,stiindu-se ca o garnitura noua are un mic joc lateral.Este adevarat ca nu am strans busonul la maxim de prima data,dar vazand ca in timp umezeste,am strans la maxim cat am simtit la mana sa nu stric filetul si tot a umezit.Oricum la mine nu picura ci doar umezeste zona busonului,deci nu se pune problema pierderii uleiului pe la buson.

    Leave a comment:


  • prometheus
    replied
    Originally posted by mike-5,1714048
    Nu mai spun ca indiferent cum montez garnitura noua din cupru a busonului de ulei,nu picura dar este umezita acea zona.
    Este umezita pentru ca se monteaza gresit sau este stransa insuficient.

    Leave a comment:


  • mike-5
    replied
    Haideti sa aflam unde se afla acest epurator de ulei.
    Consum/pierderi ulei la D4F chiar si la rulaj mic de km,presupun posibile cauze:
    -depasirea nivelului maxim de ulei (la schimbare pun fix 3,6 litri,asta inseamna aprox.3 mm sub nivelul maxim indicat pe joja);
    -sistem slab de etansare al capacului culbutorilor;
    -sistem de separare a uleiului/vaporilor de ulei (epuratorul,cred ca se afla in capacul culbutorilor) ineficient,prost conceput.Acest sistem lasa sa treaca pe langa vaporii de ulei si uleiul care trecand de valva pcv,o parte este "aruncat" in compartimentul filtrului de aer);
    -necorelarea presiunii/depresiunii a gazelor/vaporilor de ulei din carter cu taria arcului sau diametrul orificiului din valva pcv.Banuiesc ca aceasta valva pcv nu da drumul suficient la aceasta presiune,nu lucreza eficient (prost gandita).
    Nu mai spun ca indiferent cum montez garnitura noua din cupru a busonului de ulei,nu picura dar este umezita acea zona.
    Last edited by mike-5; 13 May 2016, 12:10.

    Leave a comment:


  • andreicry
    replied
    dupa cite stiu, la motorul D4F apar astfel de probleme datorate epuratorului de gaze din carterul motor, acesta nu mai permite o recirculare a vaporilor de ulei din carterul inferior, in acest fel aparind o suprapresiune. Pentru un motor cu rulaj pina in 100000 km consumul este anormal, chiar daca ne gindim la o imbatrinire a semeringurilor de supapa. incercati schimbarea acestui epurator de vapori de ulei, apoi verificati consumul de ulei intre 2 schimburi.

    Leave a comment:


  • prometheus
    replied
    Da! Eu cand am facut prima data revizia la "meseriasii" de pe dig Braila-Galati , stimabilii n-au fost in stare sa faca un schimb de ulei ca la carte , dupa interventie aveam pete de ulei sub masina pe locul de parcare , deci o parte din ulei se poate "evapora" si pe la busonul de golire daca nu se schimba saiba de cupru si nu se instaleaza corect si strange la cuplul corect.

    Leave a comment:


  • FloNick
    replied
    Consum Ulei Logan 1.2 16v

    Originally posted by brasil View Post
    in perioada de iarna nu am mai mers cu ea, am tinut-o in garaj si inainte de Paste cand am scos-o din garaj verificand nivelul de ulei este la jumatate pe joja ...


    Ce sa inteleg din asta?consuma ulei stand pe loc cu motorul oprit?

    Leave a comment:


  • aris86
    replied
    E clar, apar din ce in ce mai multi utilizatori cu astfel de probleme si la valori mai mici de 100000 km.

    Leave a comment:


  • brasil
    replied
    Din pacate si mie imi consuma ulei, am aproape 90.000 km, achizitie noua in data de Nov.2011, reviziile facute la 10.000km, distributia insa nu a fost schimbata la 60.000 km ca in carte ci la 80.000 km (kit distributie, kit accesorii si pompa de apa) anul trecut prin august, in perioada de iarna nu am mai mers cu ea, am tinut-o in garaj si inainte de Paste cand am scos-o din garaj verificand nivelul de ulei este la jumatate pe joja ... Benzina numai Rompetrol, uleiul a fost Elf 5w40 aproape la toate reviziile, mai putin 2 cu Dacia Oil 5w30 ! Se pare ca sunt multi cu 1.2 16v cu acest consum de ulei desi eu nu am avut probleme pana acum, adica nu o scadere la jumate pe joja si mai am 1000km pana la 90.000km!
    Last edited by brasil; 10 May 2016, 08:40.

    Leave a comment:


  • prometheus
    replied
    E motor diferit acel 1.4 16v care cred ca are un MAF (Mass Air Flow Sensor ), ceea ce la noi pe D4F lipseste.
    Last edited by prometheus; 25 April 2016, 12:44.

    Leave a comment:

Working...
X
Anulare DPF
Politica de Securitate Google