Cu Sau Fara Ulei 2t In Combustibil

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • SYL40
    replied
    O mica precizare, masina nu e Logan, e Renault Symbol, deci macar la partea cu rugina sta mai bine decat Loganul
    PS. E din noiembrie 2005 si are 104 mii km.

    Leave a comment:


  • lord_wader
    replied
    Originally posted by SYL40 View Post
    Sincer eu nu prea am simtit diferenta nici fata de cand nu puneam si nici intre diferitele proportii de ulei adaugat, dar am ca "scuza" faptul ca e masina sotiei, si eu o conduc mai rar...Poate daca as fi condus-o zilnic, numai eu era altceva.

    Oricum, ca fapt divers acum mi se pare mai silentios motorul decat in trecut (fata de acum 1 an, 2, 3...etc.). In momentul de fata alimentez cu motorina de la Rompetrol (in general EfixS de 55), si bag Metabond Megasel Plus si ulei 2T (diverse proportii, pe plaja 1:1000-1:250). Si inca ceva, la ultimul schimb de ulei am adaugat in motor si Metabond Eco, uleiul motor fiind Elf SXR 900 5W40.
    Te complici inutil! Logan dci E3, minim 8ani acum, minim 100.000km, minim 1.000E taxa de timbru=> nu ti-l mai ia nimeni garantat! Si nici nu cred ca tine tabla peste 15ani ca sa zici ca il tii mult si bine. Si eu sunt fix in situatia ta(si a altora de aici), mi-am luat deja gandul de revanzare sau de pastrat pe termen lung, nici una din variante nu e buna. Ce poti face e sa reduci costurile de intretinere si sa te plimbi cu ea la consum redus cat o mai merge. Ulei pun si eu si nu imi fac griji ca e prea mult sau prea putin. La o masina care nu se mai poate vinde oricum nu mai conteaza...
    Last edited by lord_wader; 21 July 2014, 16:23.

    Leave a comment:


  • madhorsefuzzy
    replied
    Din ce am vorbit cu un nene ce vinde Metabond la benzina efectele cica ar fi mai mici decat la diesel in special pe partea de atenuare a zgomotului. In interior habar nu am daca face aceeasi treaba.

    Leave a comment:


  • SYL40
    replied
    Da, a fost mai scump ca uleiul, dar am zis sa pun, sa vad cum este...oricum am inteles ca se pastreaza din efecte si la schimburile urmatoare de ulei. Ei zic ceva de genul ca la urmatoarele schimburi se foloseste doar jumate din cantitate.
    Si cum un flacon trateaza 4-8 litri, daca e sa pui prima data 1/2 de flacon si la urmatoarele schimburi cate 1/4, te tine mai mult un flacon. Oricum eu am pus tot flaconul, dar probabil ca la urmatorul schimb nu o sa mai pun.


    PS. Oare sa incerc Metabond Eco si la Logan ?...oricum daca e, astept sa iasa din garantie.

    Leave a comment:


  • madhorsefuzzy
    replied
    E un fel de salata acolo: Megasel, 2T, Metabond Eco ...
    Dar zici ca e mai silentios motorul => deci ceva ajuta.

    Eco ala cred ca a fost mai scump decat uleiul.

    Leave a comment:


  • SYL40
    replied
    Sincer eu nu prea am simtit diferenta nici fata de cand nu puneam si nici intre diferitele proportii de ulei adaugat, dar am ca "scuza" faptul ca e masina sotiei, si eu o conduc mai rar...Poate daca as fi condus-o zilnic, numai eu era altceva.

    Oricum, ca fapt divers acum mi se pare mai silentios motorul decat in trecut (fata de acum 1 an, 2, 3...etc.). In momentul de fata alimentez cu motorina de la Rompetrol (in general EfixS de 55), si bag Metabond Megasel Plus si ulei 2T (diverse proportii, pe plaja 1:1000-1:250). Si inca ceva, la ultimul schimb de ulei am adaugat in motor si Metabond Eco, uleiul motor fiind Elf SXR 900 5W40.

    Leave a comment:


  • madhorsefuzzy
    replied
    Eu am inceput cu 1:600 apoi am pus si 1:300 dar am ramas la 1:400.
    Trebuie sa ma conectez cu CLIP-ul/DDT2000-ul sa vad starea DPF-ului dupa 13.000km de folosinta de 2T.

    Eu nu am simtit diferenta intre 1:300 si 1:400, si foarte mica (probabil subiectiva) intre 1:400 si 1:600.
    Si la 1:400 mi se pare ca pun ulei cu pipeta in amestec cu motorina ... la 1:1000 cred ca o sa fie dubios sa bag 10ml la 10l ... ii si masor greu ...

    Tu ai simtit diferenta intre 1:1000, 1:500 si 1:250?

    Leave a comment:


  • SYL40
    replied
    Mie un inginer de la Dacia-Renault mi-a recomandat sa bag motorina in proportia 1:1000. Cu aceasta proportie am inceput sa bag ulei, apoi citit pe forumuri, am crescut la 1:500 si apoi la 1:250 (defapt cred ca mai degraba e spre 1:300)...Si este vorba de un dCi euro 3 (deci fara DPF).

    Ma gandesc ca pt un diesel cu DPF poate ca ar fi "safe" daca ai pune 1:1000...

    Leave a comment:


  • madhorsefuzzy
    replied
    Originally posted by SYL40 View Post
    Care e treaba cu motorina MOL EVO ?
    E mai buna (ma refer pt un dCi euro 3) sau la fel de "uscata" ca celelate ?
    O lauda cineva ca ar fi "miez". Eu am pus de 2 ori si nu am simtit diferente intre ea si Rompetrol. Da poate la alte masini sa se simta.

    Originally posted by guido View Post
    Din documentatia JASO, respectiv din fisa uleiului Mol Sprint Dynamic 2T. Contrar parerii tale, cifrele nu sunt "aruncate" in balta pentru a face cercuri.

    Da' tu de unde ai luat valoarea aia de 3000 ppm sulf ?
    Nu am insinuat ca ar fi aruncate din balta.

    Eu bag ulei 2T intr-un euro 5 cu DPF si incerc sa pun o cantitate "safe" pentru DPF.

    Din pacate cautarile mele pe net nu m-au dus la documente explicite.

    Cifra de 3000 ppm sulf din uleiurile 2T o poti considera ca fiind din "balta" pentru ca nu am documente care sa o sustina, fiind luata de pe un forum strain. Deci nu are sustinere in spate.
    De asta am si ales sa merg pe 1:400 in loc de 1:300, pentru a fi mai "safe" (daca pot spune asa) pentru DPF.

    O sa recitesc documentatia JASO. Multumesc.

    L.E. Am recitit.

    rezumat JASO FB,FC,FD si link pdf oficial.

    Se pare ca e cum spuneam si cum spuneai: JASO FD are mai mult detergent decat JASO FC dar si mai putin Sulphated Ash, % mass, max (D874) 0.18 vs. 0.25, dar aceleasi valori la exhaust smoke si exhaust system blocking.
    Trebuia sa citesc in amanunt documentatia sa inteleg pe deplin valorile alea, dar acum pare mai bun JASO FD decat JASO FC.
    Last edited by madhorsefuzzy; 21 July 2014, 10:51. Reason: Automerged Doublepost

    Leave a comment:


  • guido
    replied
    Originally posted by madhorsefuzzy View Post
    De unde ai luat cifrele astea (0,24%, 0,18% si 0,05%)?
    E o chestie noua si interesanta pentru mine.
    Din documentatia JASO, respectiv din fisa uleiului Mol Sprint Dynamic 2T. Contrar parerii tale, cifrele nu sunt "aruncate" in balta pentru a face cercuri.


    Originally posted by madhorsefuzzy View Post
    Inca ceva interesant pe care e bine sa-l aflati: uleiurile 2T au aprox 3000ppm de sulf in compozitie. Deci la un raport de 1:300 in motorina fara sulf dau exact 10ppm in amestecul final valoarea maxima pentru motorina EURO 5.
    Da' tu de unde ai luat valoarea aia de 3000 ppm sulf ?

    Leave a comment:


  • B997NDL
    replied
    nu e. dupa mine, cea mai buna e rompetrol.
    iar cea de la mol am auzit din mai multe surse ca e exact petrom si omv.
    molul vine motorina omv.

    Leave a comment:


  • SYL40
    replied
    Originally posted by madhorsefuzzy View Post
    Sau baga si Rompetrol si Ulei 2T.

    Rompetrolul actual e la fel de uscat ca si celelalte. S-a dus vremea cand aveau mai mult sulf in motorina decat ceilalti. Acum au toti ZERO.

    P.S. NDL-ul cand se apinde becu' baga 10l de MOL EVO Diesel. Si mai vorbim dupa.
    Care e treaba cu motorina MOL EVO ?
    E mai buna (ma refer pt un dCi euro 3) sau la fel de "uscata" ca celelate ?

    Leave a comment:


  • madhorsefuzzy
    replied
    Originally posted by guido View Post
    Asa ca, va spune un patit, daca n-aveti DPF la masina, puneti cu incredere ulei 2T cu norma JASO FC/FD in rezervor in proportia 1:200. Ideea este sa nu dati prea mult pe el, ca sa nu cresteti costul carburantului si al deplasarii cu masina in final. Daca gasiti la 20-30 lei litrul, e perfect. Sintetic/mineral - nu va bateti capul. La pretul asta, n-are cum sa fie sintetic si este foarte bine. Unge cat trebuie si apoi pleaca pe galeria de evacuare. JASO FC zice un maxim de 0,24% reziduuri cenusa sulfat, iar JASO FD 0,18%. O panarama de Mol Sprint dynamic 2T se lauda cu 0,05% reziduuri. Si costa 20 de lei.
    De unde ai luat cifrele astea (0,24%, 0,18% si 0,05%)?
    E o chestie noua si interesanta pentru mine.

    Inca ceva interesant pe care e bine sa-l aflati: uleiurile 2T au aprox 3000ppm de sulf in compozitie. Deci la un raport de 1:300 in motorina fara sulf dau exact 10ppm in amestecul final valoarea maxima pentru motorina EURO 5.

    Leave a comment:


  • darksid3
    replied
    In primul rand, discutam de uleiuri 2T, care sunt create special pentru a fi miscibile cu carburanti mai "uscati" decat motorina, recte, benzina! Deci unde este logica?
    Doi la mana, combustibilii sunt, la baza, hidrocarburi, asa cum sunt si uleiurile astea despre care discutam.

    Leave a comment:


  • B997NDL
    replied
    adica un ulei e perfect miscibil cu orice altceva in afara de un alt ulei ?
    nu segrega dupa un timp ?

    Leave a comment:

Working...
X
Anulare DPF
Politica de Securitate Google