Defectiuni Aeroterma

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • Augustin-Yng
    replied
    Salut.
    Pagina a doua a acestui thread si vei otine informatiile dorite.
    Uite aici.
    Numai bine.
    Last edited by valeriuciprian; 22 October 2012, 21:43.

    Leave a comment:


  • felye
    replied
    si trebuie neaparat sa dau bordu jos ?

    Leave a comment:


  • big_electro61
    replied
    Trebuie verificata motorasul aerotermei care poate avea probleme de natura electrica sau mecanica,apoi trebuie verificat grupul de rezistente ce genereaza turatiile 1,2 si 3,care sigur e defect.Treapta a 4-a de viteza e pe direct,nu trece prin nici o rezistenta,de aia functioneaza(cit ii permite starea tehnica a motorasului).Nu stiu cit te pricepi,dar e un pic de munca...! Verifica sa nu fie blocata cu ceva,turbina aerotermei...e posibil!

    Leave a comment:


  • felye
    replied
    salutare
    am un LOGAN 1.5dci Ambition din 2007 si azi am avut probleme cu aeroterma. Ieri am auzit un zgomot in treapta 1-2 dar cand am dat pe 3-4 nu se mai auzea, iar azi mi s-a ars siguranta de 30 A si, am inlocuit-o si nu mai merge aeroterma. Pe treapta 1,2,3 nu se misca deloc in schimb pe treapta 4 are o tendinta de a porni. Stiti cumva de poate fi ?

    Leave a comment:


  • big_electro61
    replied
    Multumesc,pentru explicatie.Eu am invatat denumirea acelei tensiuni,sub forma de -tensiune electromotoare indusa-,dar mi-am dat seama ca e acelasi lucru spus altfel.

    Leave a comment:


  • vi_escu
    replied
    Pot, dar nu face obiectul topicului.

    Foarte pe scurt. La pornire un motor se comporta ca o simpla rezistenta (turatia este 0) si consuma un curent maxim. Pe masura ce creste turatia, fluxul magnetic variabil induce in bobinele motorului o tensiune (proportinala cu turatia, numarul de perechi de poli, etc). Aceasta are sens opus tensiunii de alimentare si se de aia se numeste contraelectromotoare (cratima era de la desprtirea in silabe). Ea se scade din tensiunea de alimentare si face ca in functionare un motor sa consume un curent mai mic decat la pornire. Din acelasi motiv un motor cu rotorul blocat, gripat, etc consuma un curent mai mare decat cel nominal.
    Last edited by vi_escu; 15 June 2012, 00:45.

    Leave a comment:


  • big_electro61
    replied
    Tensiune contra-electromotoare? Poti detalia un pic subiectul?

    Leave a comment:


  • vi_escu
    replied
    Ca sa nu producem confuzii, nu ca ar conta!
    Pe aeroterma este montat un bloc functional care contine 3 rezistente si o siguranta termica.
    Rezistentele sunt inseriate cu motorul aerotermei toate trei pentru treapta 1, doua pentru treapta 2 si una pentru treapta 3. Ele au rolul de a limita curentul prin motor si deci turatia acestuia. Am atasat in alt post schema.
    Siguranta termica protejaza blocul de rezistente/motorul aerotermei in cazul blocarii acestuia din diverse motive. Daca rotorul nu se mai invarte creste curentul absorbit (pentru ca scade tensiunea contra-electromotoare) si odata cu el creste energia disipata sub forma de caldura. Siguranta termica "se topeste", intrerupe circuitul si protejeaza restul componentelor, evident mult mai scumpe (ca se mai arde motorul si protejeaza siguranta de 3,5 lei tine de bafta fiecaruia!)

    (imi cer scuze pentru editarea unei imagini postata de un coleg)
    Attached Files

    Leave a comment:


  • IancuMIC
    replied
    Originally posted by vi_escu View Post
    Verifica rezistenta de pe aeroterma.
    Spune-i cum vrei.
    Originally posted by vi_escu View Post
    Miram-as, aia de 192C este o siguranta termica nu rezistenta.

    Leave a comment:


  • vi_escu
    replied
    Miram-as, aia de 192C este o siguranta termica nu rezistenta. Si pe urma cea originala este de 216C. Eu zic sa verifice rezistenta care limiteaza turatia motorului pentru treptele 1,2 si 3. Pe treapta 4 merge si fara. Uite schema electrica, (am incercuit piesa suspecta dupa parerea mea)

    mai vedeti si pozele de aici: http://www.loganclub.ro/forum/s_defe...-t14288p3.html postul #53
    Attached Files
    Last edited by vi_escu; 14 June 2012, 12:36.

    Leave a comment:


  • IancuMIC
    replied
    A spus ca a inlocuit-o.
    .am inlocuit rezistenta termica de 192C si tot nu imi merg treptele 1,2 si 3.
    Mai mult ca sigur, atunci cand s-a ars rezistenta, s-a ars si siguranta; asadar verifica F36.

    Leave a comment:


  • vi_escu
    replied
    Verifica rezistenta de pe aeroterma.

    Leave a comment:


  • danielliviu
    replied
    Verifica siguranta din panou. Sunt 2 sigurante de 30A (F36 si F39), una pentru primele 3 trepte si una pentru treapta 4.

    Leave a comment:


  • cristinell
    replied
    salut

    am si o problema tot cu aeroterma.nu imi merg treptele 1 2 si 3,treapta 4 merge.am inlocuit rezistenta termica de 192C si tot nu imi merg treptele 1,2 si 3.

    Leave a comment:


  • l_ghimpu
    replied
    Originally posted by Augustin-Yng View Post
    Salut.
    La mine a iesit cu tot cu surub,de aceea am dedus ca iese la fel.
    La mine nu e prinsa in acel surub.
    Numai bine.
    Dragul meu, sa-ti de Dumnezeu sanatate pentru sfatul bun pe care l-ai dat. Asa este cum ai spus; am rezolvat problema cu 3,5 lei si putina indemanare. O singura mentiune: atunci cand lipiti siguranta termica aveti grija ca se arde foarte usor datorita temperaturii letconului. Pentru a preintampina acest neajuns folositi o penseta sau patent cu ciup intre punctul de lipire si siguranta pentru a se prelua temperatura in exces.
    Bafta multa!

    Leave a comment:

Working...
X
Anulare DPF
Politica de Securitate Google