S-a montat un rulment cu un numar gresit de poli/cititori ABS.
Sunt doua variante: cu 44 si cu 48 de poli.
La viteza de aproximativ 100 de kmh acel rulment care nu este conform depaseste eroarea tolerata de catre calculatorul de ABS, care introduce sistemul in regim de urgenta.
Este necesara inlocuirea cu rulmentul potrivit pentru masina.
Manifestarile ABS-ului
Collapse
This is a sticky topic.
X
X
-
sal, am schimbat rulmentul pe stanga fata, am abs, si dupa 100 km/h mi se aprinde pe bord abs-ul si de atunci nu mai functioneaza (abs-ul), de unde e eroarea?
Leave a comment:
-
este posibil sa se fi stricat un senzor ABS. masina trebuie pusa pe tester si vei afla cauza exacta.
Leave a comment:
-
Am si eu o problema cu ABS-ul. Precizez ca masina a fost pe mana unui prieten in ultimele luni,deci detalii nu prea pot sa dau, despre cum s-a produs. Treaba e urmatoarea: din senin s-a aprins martorul in bord. Azi am luat masina inapoi, martorul arde, ABS-ul NU INTRA la franare. Frana am ok, scartaie rotile la o franare tare. Care ar fi problema cu ABS? O sa ajung la service in curand, dar intreb totusi aici, cam la ce sa ma astept?
Leave a comment:
-
Mda, pamblicari de-astia care isi repara masinile pe canal ne fac drumurile din ce in ce mai periculoase... Poate ca al nostru coleg are intentii bune, n-a avut cine sa-l sfatuiasca, cine sa-l indrume corect. Ca nu e o crima faptul ca nu te pricepi.
@cotzzo, placutele de origine sunt cele mai bune, insa atunci cand sunt de origine, nu facaturi de-alea luate pe sub mana "de la uzina".
Pentru etrierii normali de berlina exista placute Ferodo Premier FDB845, care costa intre 90 si 100 lei.
Leave a comment:
-
lasa-l dsign, nu vezi ca are nick de "smeker"?
pana mea, cate rahaturi am facut la masina, nu m-am bagat niciodata la frane si la directie.
cu atat mai mult nu am montat rahaturi
Leave a comment:
-
Mai colegule, te co*iesti de cateva zile cu o problema la franare. Habar n-ai despre mecanica, dar stai si te intrebi de unul singur pe forum ce se intampla? Crezi ca se rezolva problemele de la sine, daca stai pe forum?
Dai 30 lei pe placute de frana facute din carbuni si pacura si ai pretentia sa functioneze franele si ABS-ul corect?
Mergi vericule la service, sau la cineva care chiar se pricepe. Demonteaza rotile, scoate placutele alea, arunca-le si uita ca exista marca aia, ia-ti unele bune, curata etrierii si greseaza culisele inainte de a pune placute noi, spala bine zona in care ai rulmentii fata cu rotile polare (pot fi reziduri intre dintisorii rotii polare, poate fi noroi strans acolo), demonteaza tamburii si curata totul pe acolo, fixeaza bine senzorul de ABS. Nu pleci de la service pana nu se face test de franare pe banc apoi testare pe sosea libera, fara trafic. Nu pleci pana nu ai problema rezolvata.
Cu franele si directia NU TE JOCI!!! Aici nu merge cu "lasa ca verific in mai, la revizie", pentru ca nu se stie ce se intampla... Iti sare un copilas in fata masinii si in loc sa franezi, te duci peste el...
Leave a comment:
-
intre timp am aflat care este problema, la cablu de la senzorul dreapta fata era iesit i s-a rupt clema si nu mai sta fixat. L-am blocat acolo cu o lamela pana cumpar altul sa il schimb dupa Pasti si desi eroarea de bord a disparut face mai urat ca inainte. Intrebarea mea este cum pot verifica daca si rulmentul are probleme?
Leave a comment:
-
Se poate sa ai si alte probleme dar si placutele sigur la franari repetate isi arata limitele foarte repede.
Leave a comment:
-
o sa achizitionez totusi un set Ferodo daca gasesc prin Pitesti, insa de origine nu pun una din masinile familiei a avut asa cv si s-a dus discul rapid... cealalta are 120000 si discurile uzate foarte putin s-au folosit doar placute ca si ce am eu pe masina acum.
Insa intrebarea mea este intra abs-ul de nebun din cauza placutelor ? la o reducere a vitezei ca te apropi de trecere facuta treptat nu are ce cauta abs-ul sau poate ma insel... iar martorul de bord sa stea aprins pana opresc si pornesc masina din nou nu este normal...
Leave a comment:
-
Degeaba sunt la jumatate ca dimensiune daca sunt dintr.un material praf? Vrei sa tii discurile o viata? Sincer te joci cu viata ta si mai ales a celorlalti. Placutele se schimba cam la 30 000 km daca mergi urban si poate 40 000 daca mergi 50% 50%. O pereche de placutebune gasesti in jurul sumei de 100 lei, daca le schimbi pe alea la 10 000 si faci 4 schimburi o sa platesti 120 de lei si nici frane nu o sa ai. Discurile se schimba la 70000-90000.
Leave a comment:
-
Nu le-am facut la strung... dar sunt romanesti
ma tine frana fara probleme testat la viteze mari 160-180 autostrada... s-au asezat foarte bine si discul nu prezinta uzura. Decat sa dau 200+ pe unele de uzina dure care distrug discul lucru pe care il recunosc si baietii de la uzina... prefer sa cumpar asa ceva tot romanesc (imi scapa unde se fac) insa mai moi si sa le schimb la 10000 km...
Problema ABS-ul nu cred ca intra de nebun la frane usoare cand ai pana in 40 de km prin oras aglomerat pt ca placutele mele sunt uzate cat de cat... o sa le schimb in Mai impreuna cu restul consumabilelor(ulei,filtre etc..) si o sa vad si cat de duse sunt... fara sa le dau jos pare sa fie undeva la jumatate uzate.
Leave a comment:
-
Deci tu ai dat 30 de lei pe placute si vrei sa tina frana? Le.ai facut la strung?
Leave a comment:
-
urat... o sa le schimb si eu oricum chiar daca nu sunt uzate la 30 de lei cat am dat pe ele 10000 km sunt de ajuns... sunt ele placute romanesti dar si-au facut treaba.
Spre rusinea mea problema cu ABS-ul la mine s-a agravat in timp nu i-am dat atentie la inceput (prin decembrie 2012) si acum a inceput sa imi faca figuri, o diagnosticare la service autorizat oare cat o costa :-? ?
Leave a comment:
-
la mine nu dadea nici un semn de uzura am dat intro groapa la fel ca si tine dupa a stai infranata vreo 10-20 secunde si dupa si-a revenit apoi cand am pus frana poc sa rupt placuta in 2
Leave a comment:

Leave a comment: