asta a fost cel initial, dupa care am realizat ca este o zona unde sunt 3-4 thread-uri ceea ce inseamna ca nu este prea populata.
TVM este posibil sa am si eu placutele uzate :-? au vreo 10000 km insa nu am avut probleme cu ABS-ul pana sa dau in groapa aia... motiv pentru care ma gandesc ca nu ar fi ele de vina... urmeaza sa fac schimburile de consumabile luna in luna mai si o sa schimb si placutele. Insa in general daca sunt duse placutele scartaie face ca toate alea la franare cel
putin asa fac la a familiei.
Posturile din al doilea topic lansat pe aceeasi tema, ti le-am mutat in acest topic-dedicat acestui subiect.
Ideea este simpla: nu facem clone ale acelorasi teme, tocmai pentru a centraliza informatiile!
Citeste si posturile anterioare din corpul acestui topic, s-ar putea sa descoperi lucruri utile!
Manifestarile ABS-ului
Collapse
This is a sticky topic.
X
X
-
Salut, eu recomand sa te duci neaparat si urgent intr-un service autorizat, sa remediezi problema cu ABS-ul. Cauze pot fi multiple, si trebuiesc rezolvate constiincios. Cu franele si directia sa nu te joci niciodata, ..sunt vitale!
Leave a comment:
-
nu o lua in nume de rau dar de ce ai facut un alt topica daca pe acela ti l-a inchis?
Oricum si eu am ABS la mine incepise sa troncane si sa se aprinda acel martor abs din cauza ca erau placutele uzate.Am uitat sa precizez nu am senzori de uzura.Last edited by 77sky; 24 April 2013, 11:54.
Leave a comment:
-
Problema ABS
Buna Seara,
De ceva timp am o problema cu ABS-ul care devine suparatoare...
La inceput se manifesta ca un zgomot deranjant al ABSului in anumite momente... gen fier care scartaie. Insa mai toata lumea mi-a spus ca asa face ABSul la logan.
Ulterior dupa ce am dat intr-o groapa din superbul nostru oras a inceput sa se aprinda martorul de pe bord al ABS-ului... insa de ceva vreme adica vreo 1-2 saptamani imi intra ABS-ul cand tie lumea mai draga, adica franez usor la trecere si intra ABSul de nebun si masina o ia inainte.
In alte momente franez normal in trafic si incepe sa faca urat gen un cablu care se smuceste si troncane si se aprinde imediat becul de la ABS pe bord...
Care ar putea fi motivele minunatiei care o patesc de ceva vreme ? Ce imi recomandati sa o duc intr-un service autorizat dacia? sa o puna pe un tester?
Multumesc anticipat.
Leave a comment:
-
Mastervac ul suge aer din galeria de admisie si astfel se modifica turatia la ralanti.
Sent from my GT-B5330 using Forum Runner
Leave a comment:
-
Incearca si cu masina oprita, frana de mana trasa si motor pornit; scade un pic turatia dupa aia urca. Eu am senzatia ca accelerarea are la baza mastervac-ul care modifica pentru scurt timp proportia amestecului iar Ecu reactioneaza un pic intarziat in a corecta anomalia; nu cred ca are legatura cu ABS-ul. E doar o alta parere si va rog sa o tratati ca atare.
Leave a comment:
-
Daca vei calca consecutiv pedala de frana vei vedea ca urca pana la 2000 de ture chiar. Abs.ul funtioneaza in genul acesta dand suturi in placute, deci de aici vine turatia ridicata.
Leave a comment:
-
Am vazut, dar niciodata intr-o franare de urgenta cand vrei sa opresti si fara sa apesi acc da gaz si din senzatia de franare sa simti ca ea trage cu frana in blana ...
PS: daca mai prind conditii asemanatoare o sa filmez pt ca e interesant.
Leave a comment:
-
Originally posted by Octavian View PostApropo de ABS si distanta de franare pe zapada afanata (drum curata doar cu lama) intr-adevar mareste distanta de franare, dar nu din cauza sistemului ABS in sine.
Am avut zilele trecute o experianta neplacuta, vrioam sa-i fac loc la un Gigel sa iasa din benznarie, am franat ca nesimitu si ce drac sa vezi...eu cu pedela de frana in podea cum se zice si motorul se tureaza.
Nu obisnuiesc sa franez cu doua picioare (adica ambreaj si frana) si a trebuit cand am ajuns acasa sa cuget un pic la cele intamplate.
Cum dracu eu franez sa caraie abs-ul (eram in tr II) si motorul se tureaza.
Explicatia e simpla, motorul a dat sa moara (rotile aproape blocate) si in asemenea situatii (multi ati sesizat) ECU ii da gaz automat sa nu lase sa moara motorul...
Am ajuns in pragul a sub 1000 rpm si vad pe turometru (m-am uitat pt ca nu intelegeam ce se intampla) si vad pe turometru cum spuneam ca urca turatia in 1500-1800 rpm cu pedala de frana apasata la blana si in frana de motor pe tr II.
Deci pt mine cam asta ar fi explicatia de ce se mareste distanta de franare cu abs pe zapada, nu povesti ca se aduna zapada in fata cauciucelor (la fara abs) si te opresti mai repede.
Concluzia e ca abs-ul e bun pt directie pt ca mai ai posibilitate de manevre in cazuri extreme pe zapada, dar Nu sa opresti in distanta scurta masina aproape pe loc.
Leave a comment:
-
nu are nimic ca se stinge mai tarziu sau se aprinde 1-2 secunde dupa pornire,si la Opelu meu tot asa se intampla,din cauza frigului de afara,mai ingheata si ele ca nu poti sa le tii in casa la caldura oricat ai tine la masina,indiferent de marca
Leave a comment:
-
Originally posted by Pury View PostSalut, o intrebare am si eu...cand pornesc masina si nu e neaparat frig afara se aprinde martorul ABS in bord iar la 2-3 secunde se stinge. care ar putea fi problema?
Poate fi de la curentul slab din baterie cum spune colegu Dantis, dar e clar ca nu e o ingrijorare.
Leave a comment:
-
Apropo de ABS si distanta de franare pe zapada afanata (drum curata doar cu lama) intr-adevar mareste distanta de franare, dar nu din cauza sistemului ABS in sine.
Am avut zilele trecute o experianta neplacuta, vrioam sa-i fac loc la un Gigel sa iasa din benznarie, am franat ca nesimitu si ce drac sa vezi...eu cu pedela de frana in podea cum se zice si motorul se tureaza.
Nu obisnuiesc sa franez cu doua picioare (adica ambreaj si frana) si a trebuit cand am ajuns acasa sa cuget un pic la cele intamplate.
Cum dracu eu franez sa caraie abs-ul (eram in tr II) si motorul se tureaza.
Explicatia e simpla, motorul a dat sa moara (rotile aproape blocate) si in asemenea situatii (multi ati sesizat) ECU ii da gaz automat sa nu lase sa moara motorul...
Am ajuns in pragul a sub 1000 rpm si vad pe turometru (m-am uitat pt ca nu intelegeam ce se intampla) si vad pe turometru cum spuneam ca urca turatia in 1500-1800 rpm cu pedala de frana apasata la blana si in frana de motor pe tr II.
Deci pt mine cam asta ar fi explicatia de ce se mareste distanta de franare cu abs pe zapada, nu povesti ca se aduna zapada in fata cauciucelor (la fara abs) si te opresti mai repede.
Concluzia e ca abs-ul e bun pt directie pt ca mai ai posibilitate de manevre in cazuri extreme pe zapada, dar Nu sa opresti in distanta scurta masina aproape pe loc.
Leave a comment:
-
Se aprinde martorul ABS deoarece la pornirea motorului pe timp de ger, e nevoie de un amperaj mare al acumulatorului si in timpul actionarii electromotorului tensiunea din baterie scade nemaifiind suficienta pentru alimentarea calculatorului de ABS. Prin urmare acesta se restarteaza si automat se aprinde si martorul in bord!
Leave a comment:
-
Salut, o intrebare am si eu...cand pornesc masina si nu e neaparat frig afara se aprinde martorul ABS in bord iar la 2-3 secunde se stinge. care ar putea fi problema?
Leave a comment:
Leave a comment: