liniute curse raliuri etc LOGAN

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • mumus
    replied
    Ptr ca se poate sa te ajute in situatii limita, gen depasiri, cand nu te uiti la turometru si intra limitarea... In cazul in care esti incepator...

    Leave a comment:


  • iulica097
    replied
    si atunci care e rostul ridicarii limitarii la 7000 dupa resoftare ? banuiesc ca are baneficii daca cativa colegi au facut-o pana acum...

    Leave a comment:


  • Seba
    replied
    @iulica: la 80km/ tr3 vs tr4 ai dreptate, dar la 120 la 130, cu limitarea ta mutata la 7000rpm, in tr3 vs tr4? adica acolo unde pierderea de cuplu, implicit putere, e deja semnificativa, cum crezi ca stau lucrurile? visul cu mutatul diagramei de cuplu din soft il poti visa zilnic pana in momentul cand o sa citesti o carte de motoare termice si-o sa intelegi ca un motor se proiecteaza de la profilul axeloc cu came. pana nu schimbi interne, adio mutari de cuplu dupa bunul plac. eu unul o sa ma retrag din discutia asta, ca ma depaseste deja si mi-e teama ca o sa ajungem (ca acum 10 ani) sa creada unii despre cuplu ca ar fi forta pistonului inmultita cu lungimea bielei, din cauza ca nu fac diferenta elementara intre un produs scalar si unul vectorial, ca atare confunda lucrul mecanic cu cuplul de torsiune si nu mai vreau sa facem fizica de-a 6-a din nou.

    Leave a comment:


  • mumus
    replied
    Dar la un accident asiguratorul poate sa nu te despagubeasca...daca are legatura accidentul cu aderenta...

    Prefer sa nu ma risc...

    Leave a comment:


  • hasserro
    replied
    Nu se intampla nimic daca pui ce nu ai in carte, 205 este o marime extrem de uzuala, nu o sa te opreasca nimeni niciodata sa iti ia talonul ca ai 205, sa fim seriosi. Plus de asta marimile trecute in talonul tau sunt corespondente cu puterea stock a masinii, punandu i roti putin mai late nu va afecta cu absolut nimic, ba dimpotriva.

    Leave a comment:


  • mumus
    replied
    Eu am enumerat ce am in carte, altceva nu pun. Si decat sa pun 215 cu balon de 45, mai bine raman pe 185, si pierd la demaraj si pe viraje, dar castig confort.

    Leave a comment:


  • hasserro
    replied
    Originally posted by mumus View Post
    Eu ma gandeam la dimensiuni mult mai mici, pai si eu stock am 185 60 15, si le prefer din cauza pretului si al confortului, ca mai am 2 variante, 215 45 16 si 215 40 17

    Desi un 195 macar nu strica sa aibe... Cred ca daca pun de 16 cu balon de 45, deja o sa ma rupa la gropi, si la consum (215)
    Pune-ti 205/55/16, balonul este indeajuns de mare incat sa nu te deranjeze, pretul cauciucurilor este foarte decent. Oricum la puterea pe care o ai, cu 205 o sa ai suficienta aderenta pe acceleratii in trepte mici, probabil iti va rupe pe ud 1-a si putin 2.
    Consumul de asemenea nu ar trebui sa il afectezi, conteaza mult greutatea rotilor. Eu am avut 205/55/16 cu jante de tabla, am pus 225/45/17 pentru ca aveam nevoie de suprafata mai lata, cu jante de aluminiu OEM, si consumul este absolut identic. Daca jantele sunt usoare, nu afectezi consumul.


    Rotile mici te ajuta la plecare, in special daca ai 4x4, daca ati mers macar spectatori la drag race, o sa vedeti Audiuri A5, A6, Bmw e90 335, care folosesc 215/40 r17, masini care depasesc 500CP, tocmai pentru ca ii ajuta f mult la plecare.

    Leave a comment:


  • iulica097
    replied
    cu rotile mici ai avantaje si dezavantaje...
    un avantaj e ca ai demaraj mai bun fiind roata mai mica si ai cuplu mai bun , iar alt avantaj e ca e roata mai usoara dar prea putin conteaza in ce vreau eu sa explic
    un dezavantaj al rotilor mai mici sunt ca la plecarea de pe loc de la aceeasi turatie rotile se invart mai mult in gol si pierzi timp , iar alt dezavantaj ar fi ca viteza maxima in fiecare treapta de viteza este mai mica decat cu rotile normale care sunt mai mari in diametru . acum ce nu e corect ?
    Last edited by iulica097; 15 November 2018, 23:42.

    Leave a comment:


  • Silviu
    replied
    @iulica097, crezi ce vrei dar mai bine ai pune mana sa si citesti sa inveti cum functioneaza lucrurile astea. Nu tot timpul ce simtit este si adevarat. Simturile te pot insela in schim stiinta nu prea.

    Leave a comment:


  • iulica097
    replied
    ce vreau eu sa explic e ca intr-o treapta inferioara accelerezi mai bine decat intr-o treapta superioara la aceeasi viteza (km/h) ...e corect sau nu ? de exemplu 2 masini identice ruleaza ambele cu 80km/h dar una in treapta a3a si alta in treapta a4a , care dintre ele accelereaza mai repede pana la 120km/h ? cea care e in a3a nu ?
    si nu confund nimic , am spus doar ca poti sa ai un dezavantaj cu rotile mai mici atunci cand esti in limitare in fiecare treapta de viteza , de exemplu cu rotile mai mici in treapta 3 ai o viteza maxima de 110km/h pe cand cu rotile normale adica mai mari in diametru ai o viteza maxima mai mare , e corect si asta ?

    Leave a comment:


  • Silviu
    replied
    ti-am recomandat sa te uiti pe diagrama: la 6000rpm 1.6 16v mai are doar 115Nm de la 130Nm pe la 5500rpm. Iar dupa 5800rpm scade aproape perpendicular (adica cadere/pierdere brusca de cuplu), asta inseamna ca o simti bine de tot cum decelereaza. Tot de la 5800 si puterea o ia rau in jos ...

    Btw: Puterea = (Cuplu * RPM)/constanta. Mai gandeste-te daca nu-ti trebuie si cuplu ...

    PS

    Nu confunda top speedul cu acceleratia pe trepte (sau reprizele).
    Last edited by Silviu; 15 November 2018, 22:56.

    Leave a comment:


  • iulica097
    replied
    @silviu nu e valabila afirmatia dumitale pentru ca la viteza conteaza mai mult caii putere decat cuplu , deci cu cat creste turatia cu atat creste si puterea ...ca sa fie valabil ce ziceti trebuie sa se piarda foarte mult cuplu dintr-o data ceea ce nu prea cred ca are cum sa se intample cand vorbim de o diferenta de 500rpm , am spus ca sunt de acord cu ce spuneti doar cand diferenta de turatii e mai mare

    Leave a comment:


  • iulica097
    replied
    pai sunt mai multe probleme reale decat credeti...avand diametru mai mic la roata atunci efectul de "wheel spin" va fi mai puternic si vei pierde la plecare fiindca tu ai nevoie sa eviti pierderea aderentei , totodata cu diametrul mic pierzi si viteza maxima in fiecare treapta de viteza ca de exemplu cu roti stock cu a4a prindeam undeva la 190 pe ceas la 6500rpm si acum prind aproape 180 pe ceas la 6500rpm tot cu a4a...in schimb demarajul trebuie sa fie mai bun pe restul plajei de turatii

    Leave a comment:


  • Silviu
    replied
    Originally posted by B997NDL View Post
    pe ce principiu ?
    Fizica elementara: Cuplu = Raza * Forta, cum Cuplul e acelasi daca micsorezi Raza (aka diametru/2 al rotii) creste forta de tractiune implicit acceleratia.

    Originally posted by iulica097
    ar trebui sa se faca diferenta cu un soft custom care muta curba de cuplu si de putere pe ture mai mari
    Exista o relatie intre intre ele si nu prea ai cum sa muti ambele curbe in punctul maxim.

    Originally posted by iulica097
    tin sa te contrazic ca pierd putere daca ma duc pana la 6500-7000 , niciodata nu o sa accelerezi mai bine cu o treapta superioara decat ca una inferioara
    E vorba de punctul maxim unde pierzi si putere si cuplu. Degeaba ai putere daca cuplul este scadere drastica (adica misti tot mai greu "monopostul"). Vezi diagrama de la 1.6 16v care arata nasol dupa 5000rpm in ceea ce priveste cuplul.

    PS

    Ar trebui sa-l asculti pe @Seba, ca se pricepe foarte bine la lucrurile astea :-)

    Leave a comment:


  • mumus
    replied
    O roata cu diametru mai mic este mai usor invartita fata de una cu diametru mai mare. Vezi foile de la bicicleta... Intr-adevar, doar pe distante scurte este valabil daca este diferenta mare, dar daca diferenta este mica intre ele, poate face diferenta si pe 400 m.

    Leave a comment:

Working...
X
Anulare DPF
Politica de Securitate Google