Easy-R a.k.a. JS3

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • Salutare forum, sunt posesorul unui Logan 2019 cu motor 0.9 Tce cu transmisie Easy-R si echipare Seria Limitata Prestige. Fac si Uber cu masina in Timisoara astfel ca am acumulat peste 100.000 km. Am schimbat pe baza garantiei, ambreiajul la AUTO EUROPA TIMISOARA si am mai schimbat robotii si placa de presiune pe banii mei tot la AUTO EUROPA TIMISOARA. Am tot citit ca aceste cutii sunt problematice dar daca pui piese de calitate superioara decat cele oferite de Dacia, nu voi mai avea probleme. Aveti ceva detalii despre vreun service in tara care se ocupa de asa ceva ? Multumesc!
    Last edited by 77sky; 11 October 2021, 17:51.

    Comment


    • Ovidiu , eu nu-ti pot ura "bine ai venit pe forum" pentru ca nu am calitatea de gazda . Deoarece muncesti , nu ca unii dintre noi care staaau zi si noapte pe forum (mai ales noaptea) , nu o sa ai timpul fizic de a parcurge in intregime cazuistica cutiei easy-r JS3. Probabil o sa primesti ajutor "calificat " si mai putin calificat . Cred ca ar prinde bine topicului daca ne-ai prezenta "saga" ta . De ce ai ajuns sa schimbi "robotii" , la sugestia cui si cat a costat afacerea . Se pare ca se intrevede luminita de la capatul tunelului , palid , dar se vede . Pentru ca in tine se vede omul muncit , nu cel care mort de plictiseala isi cauta de lucru incurcand pe ceilalti care deja au , sigur o sa primesti si ajutor .

      Comment


      • @ gledstone decat mort de plictiseala neavand de lucru incurcand si pe altii care au si sa tot postezi aiurea si inutil doar "vorbe goale" mai bine poti sa ii oferi ajutor ”calificat” si concret colegului Ovidiu. Iar daca tu intrevezi luminita de la capatul tunelului poate ne si spui daca ai Easy-R JS3 si probleme cu aceasta transmisie, desigur ca si ”saga” ta ar prinde bine topicului si ar putea sa fie interesanta celorlalti colegi iar experienta ta ar putea sa fie de folos, cu multumirile anticipate de rigoare.

        Comment


        • Tie niciodata si nici celor care nu stiu ce este respectul si consideratia pentru cei care-si cosuma timp , isi murdaresc mainile si consuma banii proprii pentru rezolvarea unei probleme .

          Comment


          • @ gledstone eu nu am probleme cu EasyR-ul meu. Totusi nu ne-ai lamurit daca ai Easy-R JS3 si ii poti ajuta si pe cei care-si consuma timp, isi murdaresc mainile si consuma banii proprii pentru rezolvarea unei probleme.
            PS: iar colegul Ovidiu a intrebat si: "
            Aveti ceva detalii despre vreun service in tara care se ocupa de asa ceva ?" referitor la piese de calitate superioara decat cele oferite de Dacia
            Last edited by Gil26; 11 October 2021, 19:47.

            Comment


            • BancilaOvidiu, vorbeste pe mesaj privat PM cu userul torquemada , intreaba-l daca vrea sa te ajute. Omul e foarte priceput.
              ​​​​

              Comment


              • Azi am fost la Meridian Vest ptr un schimb de ulei si printre altele i-am spus tipului de la receptie ca imi trepideaza in unele momente foarte nasol ambreiajul, la mersul in coloana si la marsarier si mi-a spus ca unica solutie este sa-mi schimbe ambreiajul, cu tot cu placa de presiune. I-am spus ca asta nu e o rezolvare definitiva si ca dupa cateva mii de km trepidatiile vor reaparea. A ridicat din umeri. Ei stiu f bine de problemele cutiei Easy R, de aceea au si scos-o de la gama Dacia, asta mi-a spus tipul de la receptie. Am inteles ca un schimb de ambreiaj la ei e cam 3000 de lei. L-am intrebat daca pot schimba si actuatoarele, mi-a spus ca da, se pot schimba dar nu vede de ce s-ar face asa ceva, ca nu asta e cauza trepidatiilor. Ma gandesc ca 3000 de lei e o suma cam mare si nu stiu daca merita sa fac investitia asta. Poate inainte sa vand masina voi schimba ambreiajul, ca sa mearga bine si s-o pot vinde cu un pret mai bun.

                Comment


                • Vad ca nu a mai postat nimeni de ceva timp, asa ca o fac eu cu ce am mai testat.

                  In primul rand, la mine vara a trepidat mai mult pe franare, iar iarna la plecarea de pe loc, prin eliberarea pedalei de frana. Am observat ca turatia mai ridicata (aprox. 1000 RPM) pe care o are vara cand merge clima aproape non stop ajuta. Turatia din sezonul rece, cea de 750-800 de RPM favorizeaza trepidatiile la plecarea de pe loc, in special cand masina e rece. Am descoperit ca daca pornesc pentru 1-2 secunde functia "Vedere Clara" (butonul de degivrare si cuvantul MAX) si apoi o opresc, turatia ramane la 1000 de RPM pana la oprirea motorului. Daca vreau sa revin la turatia scazuta dupa ce se incalzeste bine masina fara sa opresc motorul, o pot face utilizand butonul A/C OFF.

                  In al doilea rand, pe mine m-a deranjat intotdeauna ca trebuie sa stau cu piciorul pe frana la semafor, in loc sa se odihneasca, ca la o cutie manuala. O sa ziceti ca se poate scoate cutia in N si aveti dreptate, dar la plecare de pe loc mi se pare ca trebuiesc facute prea multe manevere si anunme bagat in D, calcat eliberat frana si apoi apasata acceleratia.
                  Asa ca, de fiecare data cand opresc masina si am de asteptat mai mult de 3 secunde ridic un dinte frana de mana. La plecare, pun in contact piciorul cu acceleratia, dar fara sa o apas si cand maneta franei de mana e eliberata complet si ajunge la podea, apas usor (sau mai tare dupa caz) pedala de accelaratie. Turatia motorului ajunge si zaboveste pe la 1500 de RPM la o acceleratie usoara. In felul asta masina pleaca de pe loc perfect, cu 0 trepidatii (fiind ajutata si de turatia motorului usor ridicata pe care am mentionat-o mai sus).
                  Daca esti luat prin surpindere, se poate pleca de pe loc si apasand direct pedala de acceleratie si eliberand frana de mana ulterior.

                  Uzura prematura a cablului franei de mana mi-o asum, desi doar un dinte nu cred ca genereaza o uzura la fel de mare cand ridici frana de mana complet. Nu cred ca e o avere un cablu.

                  Sper ca experienta mea personala sa va ajute si pe voi in lupta cu trepidatiile.

                  Comment


                  • Acelasi lucru l-am observat si eu, turatia putin mai ridicata ajuta la primele plecari de pe loc, atat dimineata dar si peste zi daca mototrul se raceste. Sunt curios sa incerc acel butin de degivrare dimineata. Probabil climatizarea este pe modul auto si apesi acel buton. Apoi cand opresti degivrarea revine pe modul auto. Eu in schimb am incercat dimineata, la plecarea din parcare, sa folosesc pedala de frana ca pe o pedala de ambreiaj. Adica tin apasata frana cu piciorul stang iar cu dreptul incep sa accelerez, timp in care eliberez usor frana, Masina pleaca frumos, dar trebuie putina atentie si antrenament pana te obisnuiesti sa controlezi pedala de frana cu piciorul drept intr-un mod finut, pentru ca exista tendinta sa apesi brusc frana si sa dai cu capul de volan (sau pasagerul). Eu acum m-am obisnuit si fac lucrul asta si la plecarea de la semafor, dar e vorba doar de primele 5-6 minute, pentru ca apoi se incalzeste cat de cat motorul si cutia si nu mai sunt probleme. Deasemena, plec cu ea in modul manual fiindca prefer sa schimb rapid treptele, pentru ca ma deranjeaza sa o turez pana la 4000 de ture, mai ales dimineata, ca sa schimbe singura, si am mai observat ca dupa orice orpire a motorului, chiar daca motorul e cald, schimbarea din treapta 1 in treapta 2 se face foarte sus (3500 minim), restul treptelor apoi se schimba oarecum rezonabil. Mai folosec si eu frana de mana trasa un dinte dar mai mult la mersul cu spatele si cateodata si la plecarea cu treapta 1. O alta proba pe care am facut-o, a fost sa o scot din viteza in mers, (de exemplu cand sunt in trepata 4 si vad semaforul rosu) si apoi sa cuplez iar pe Drive daca masinile din fata se pun in miscare. Am facut lucrul acesta mai intai ca o curiozitate, sa vad ce se intampla si cum reactioneaza masina. Apoi am constatat ca e o senzatie placuta ca masina sa ruleze si sa se opreasca lin, fara sa mai retrogradeze prin toate trepetele 4-3-2-1, care de fiecare data se face cu anumite smucituri, mai ales dimineata cand e rece se simt foarte pregnant aceste retrogradari. As mai spune ca in cazul meu (vorbesc tot de motor rece) cand fac frana de motor si apoi incerc sa apas iar acceleratia, se simte foarte neplacut o smucitura oricat de usor as incerca sa apas acceleratia. In schimb daca sunt cu masina pe liber in mers, si apoi cuplez in D, nu se mai simte niciun soc, cutia cupleaza automat in treapta a 2-a sau a 3-a sau a 4-a, in functie de viteza, si masina continua sa ruleze foarte fin. Nu stiu daca e rau sau bine, eu mi-am asumat in totaliate aceste lucruri si eventualele repercursiuni asa ca doar am vrut sa impartasesc cu voi incercarile si constatarile mele, asa cum fac si alti colegi. Nu reprezinta o recomandare, dar puteti face aceste incercari daca nu va e teama si sunteti disputi sa vi le asumati. Eu ma joc in acest fel cu masina de aproape un an si deocamdata nu s-a intamplat nimic.
                    O intamplare amuzanta s-a petrecut in urma cu o luna, cand am ajuns la service pentru revizia de doi ani, si am cerut celor de acolo sa faca un test cu masina fiindca suspectez anumite zgomote pe spate (punte spate sau portbagaj sau altceva, nu stiu). Surpriza a fost cand mi-au spus ca nu resusesc sa identifice clar aceste zgomote dar ca sunt surprinsi cat de frumos se comporta cutia si ma felicitau pentru exploatarea ireprosabila a masinii!!!!!

                    Comment


                    • Si eu cred ca modul de exploatare al masinii (mai ales al EasyR-ului in cazul de fata) are o influenta destul de mare in evitarea si\sau aparitia unor probleme, am scris asta de cateva ori chiar daca un foarte “bun si cunoscator” coleg m-a tot contrazis (doar cu proverbe si zicatori fara insa a aduce si alte argumente). Si se pare ca asa este, la JS3 nici “motorasul” (printre alti factori) din pacate nu prea “ajuta” (turatie, frana de motor, plecare cu motor rece, etc…), tocmai de aceea se folosesc diferite metode de “compensare” fiecare cu avantajele\dezavantajele ei discutate si exemplificate pe acest topic.

                      Comment


                      • SSC42 Clima o tin tot timpul pe AUTO. Apasarea butonului "Vedere Clara" e suficienta si pentru o singura secunda, apoi la apasarea lui din nou, Clima revine pe AUTO si acul turometrului sare la 1000 de RPM. Ramane apoi asa si nu mai revine la 750-800 de RPM.

                        Comment


                        • Si totusi, am testat aseara, turatia motorului la 1000 de RPM dupa pornirea si oprirea functiei "Vedere Clara" nu e neaparat legata de functionarea A/C. De exemplu, dupa apasarea butonului A/C OFF, eu ma astept ca turatia motorului sa scada la 750-800 de RPM imediat, dar se pare ca nu e asa. Dureaza cateva minute. Poate s-au gandit ca trebuie reincarcata bateria dupa folosirea "Vedere Clara" si de aici rezulta turatia ridicata.

                          Comment


                          • @ nickey1982 despre turatia ridicata mai ales la plecarile de pe loc cu motorul rece s-a mai discutat si din ce s-a scris se pare ca ajuta, sunt insa si alte metode de a obtine acest lucru (vezi si diagnoza) dar din pacate nu pot exemplifica pentru JS3 si nici nu am probleme, iar acest Energy Smart Management este destul de complex, despre gestionarea energiei am “buchisit” ceva pentru masina mea dar tot mai am cateva semne de intrebare plus ca si actuatoarele sunt “mancatoare” destul de mari, cred ca ar fi interesant si util daca cineva ar putea sa ofere cateva date si pentru JS3 referitor la asta (eu am pentru TS4 in diferite conditii dar nu cred ca sunt relevante la JS3).

                            Comment


                            • Gil26 cred ca s-a discutat despre tot ce se putea discuta despre acest subiect. Dar, plecarea cu acceleratie sincronizata cu eliberarea franei de mana si folosirea butonului "Vedere Clara" pentru ridicarea turatiilor consider eu ca sunt doua idei noi, de care nu imi amintesc sa fi citit. Sper sa nu ma insel.
                              Pana la urma nu am inventat eu roata si nici nu tin sa o reinventez. Cum la o cutie manuala eu personal nu as pleca niciodata doar din ambreiaj ci impreuna cu o usoara acceleratie, asa cred ca trebuie plecat si la Easy-R, cel putin cu motorul de 0,9 Tce. La mutarea piciorului de pe frana pe acceleratie se pierde cam o secunda, timp in care deja procedura de ambreiere e inceputa, pe cand la procedura explicata de mine mai sus acceleratia e apasata inainte de a incepe ambreierea sau cel putin concomitent.

                              Comment


                              • Despre "sincronizarea" celor doua pedale cred ca s-a discutat (eu am numit chiar mai plastic "jocul cu cele doua pedale"), la fel cred si despre turatia mai ridicata plus AC on\off, am mai scris asta, iar cine doreste poate sa urmareasca parametri\stari (plus actuatoarele) in diferite conditii si poate sa se lamureasca mai bine.

                                Comment

                                Working...
                                X
                                Anulare DPF
                                Politica de Securitate Google