Corect, dar motorul poate fi "influențat" de mediu. Termostatul permite obținerea rapidă a temperaturii optime prin închiderea circuitului către radiator până la Xgrade și deschiderea peste Ygrade.
Dar ce te faci când temperatura mediului e foarte mică sau foarte mare și termostatul e prost ales gen 89grade pe mașină de Maroc("fierbe") sau de 78 grade pe mașină de Siberia(nu se va încălzi ever)?
Discuția a plecat de la piesă, care poate fi OEM dar pentru alt climat(care are chef să arunce un ochi în dialogis), poate fi prost pur și simplu(china) sau nu are nimic(defect de afișare).
Bine că la TCe e pilotat electric și nu mai e discuția asta, injecția calculează când și cât deschide.
Doar 2 linii pe indicatorul de temperatura lichid de racire
Collapse
X
-
Motoarele cu blocul din fonta, indiferent de combustibil, au acelasi regim de temperatura in functionarea optima. Nu trebuie sa depaseasca 93 de grade.
Nu sunt diferente de temperatura int functonarea optima la motorizarile de la Logan.
4 linii indica temperatura optima de functionare a motorului la Logan.
Restul sunt defectiuni senzoriale sau functionale ale masinii.
Leave a comment:
-
repet, degeaba vii cu povesti. alea sunt doar pentru euro 3.
nu are nicio treaba climatul cu temperatura optima a motorului. a facut 83 (e4) respectiv 89 (e3), termostatul se deschide. punct !
cand ai luat tu masina li manualul, nici nu se gandeau aia ca vor apuca sa scoata si euro4.
in cartea ta de E3 sunt date si motoarele E4 ?! 
suna la dacia sau la dacoserv. facem un pariu pe ce vrei tu. aici sa vada toti colegii de forum. E4 descide la 83 iar E3 la 89. si aici inchei, chiar ca nu merita sa-mi bat capul cu tine. sau intreaba-l pe colegu' dsign, ca el stie tot despre masini, fiind mecanic auto.
Last edited by B997NDL; 16 January 2016, 20:38.
Leave a comment:
-
A fost scris clar mai sus si de catre coleg ca exista termostate in functie de climat/temperatura....la fel cum sunt recomandate si vascozitatile la uleiuri...Originally posted by B997NDL View Postprefer sa nu bat campii ca tine. ti-a explicat si colegil ca la E 4 deschide la 83 de grade. cartea aia, pusa de tine e p;entru euro 3.
suna la dacia, la vocea clientului si te lamuresti.
nu mai induce lumea in eroare.
Am pus foto dupa manual, care cuprinde inclusiv motorizari E4
Nu vrei sa pricepi, asta e, atata poti - chiar numi "bat capul" cu tine, am lucruri mai urgente de facut....ramai la elf evo sxr 5w40
Leave a comment:
-
Eu stiu ca motoarele cu ardere interna au un regim de temperatura optim la care merg. Aceasta temperatura este undeva la 90°C.
La vechea Nova gti avand probleme cu racirea am pus termocupla ce deschidea la 70°.
Am gasit un termostat ce deschidea undeva la 75° , daar l-am schimbat repede deoarece a crescut consumul!
Astfel vara puneam termocupla, de pe radiator, vara de 70°, iarna pe cea originala de 86°.
Acum nu stiu daca sunt, si nu cred, diferente intre motoarele de pe logan la temperatura optima de functionare.
Leave a comment:
-
....si asta a a mers asa pana la venirea frigului. De cand au scazut temperaturile foarte rar mai am 4 linii.Originally posted by kossak View PostAm auzit si eu de la mai multi ca e ok Wahler de aceea am decis sa-l incerc. Eu l-am prins la promotie la 50 de lei. Cert e ca urca foarte foarte repede la 4 linii si ramane acolo.
Dupa cum zicea si t0rquemada, eu sunt convins ca problema e de afisaj in TdB.
Asta e al 3-lea termostat si a doua sonda de temperatura ( cica "de origine").
Eu unul n-o sa mai insist.
Leave a comment:
-
prefer sa nu bat campii ca tine. ti-a explicat si colegil ca la E 4 deschide la 83 de grade. cartea aia, pusa de tine e p;entru euro 3.Originally posted by Hirayama View PostEu nu cred nimic - am aratat doar ce scrie uzina ( producatorul motorului )
Daca tu preferi sa te iei dupa firme care isi promoveaza produsele fara sa aiba habar ce vand, e ok
suna la dacia, la vocea clientului si te lamuresti.
nu mai induce lumea in eroare.
Leave a comment:
-
Originally posted by B997NDL View Postei uite ca nu e cum crezi tu. cele de euro 4 deschid la 83
Eu nu cred nimic - am aratat doar ce scrie uzina ( producatorul motorului )
Daca tu preferi sa te iei dupa firme care isi promoveaza produsele fara sa aiba habar ce vand, e ok
Dupa cum a zis colegul mai sus, probabil unii din voi aveti termostate pt climat desertic/tropical; e cam la fel cu alte piese ( filtre, bujii ) facute prin mexic si vandute ca piese de origine......acelea merg ok, insa vedeti ca nu tot ce zboara se mananca
Pt a preintampina probleme cu liniute la diesel ( benzinarul oricum nu e pretentios ) eu zic ca, inainte sa cumparati thermostat ( sau oricare piesa ) sa mai cititi manualul.....si sa adaptati la ce avem in romania
Leave a comment:
-
E de discutat temperatura de deschidere a termostatului, care de obicei e corelată cu tipul de climă din zona în care se livrează mașina.
89 e ok pentru România și/sau climat foarte rece, dar e criminal pentru mașini livrate în zone calde(Turcia, Africa, Iran, India etc) unde trebuie temperatură de deschidere mică gen 83 (sau mai mică)
Dacă deschide de la 72 de grade și e de origine(dar pentru climat tropical !) e ok să-l folosești în România? Da, dar doar vara !
Leave a comment:
-
Eu am dat 85lei anul trecut in ianuarie whernet parca sau ceva de gen si e ok pana acum
. Dar daca ai caldura cum trebuie eu zic sa nu te complici cu schimbatul, plus ca e de demontat sa-l schimbi crede-ma
Trimis de pe al meu SM-G360F folosind Tapatalk
Leave a comment:
-
ei uite ca nu e cum crezi tu. cele de euro 4 deschid la 83Originally posted by Hirayama View PostSe observa debut deschidere ( 89 ) la TOATE motoarele si final deschidere (99) .......
ultimul e de origine si tot la 83 deschide.
Cel mai complet catalog de piese auto din Romania ce cuprinde atat producatori OEM cat si aftermarket. Identificare dupa serie sasiu, consultanta de specialitate, retur in 14 zile.
dar la cat costa, mai stau cu asta pe care il am.
Leave a comment:
-
Eu nu inteleg de unde scoateti treaba cu termostate diferite ; dieselul nu ma intereseaza, dar azi m-ati facut curios asa ca uite ce spune manualul
Se observa debut deschidere ( 89 ) la TOATE motoarele si final deschidere (99) .......
In plus, cum s-a scris mai sus, poate fi si o eroare de afisaj; temp reala este normala ( 4 linii ) dar afiseaja numai 2 ( eroare display sau eroare circuit sonda temp apa )Attached Files
Leave a comment:
-
La consum la fel. Nici o diferenta, eu nu am vazut nimic diferit. Poate mai putin galagioasa dar ceva neglijabil. Nu stiu daca dauneaza, eu am pus sa vad eu 4 linii acolo ca am crezut ca deaia nu aveam caldura... si pe ala vechii l.am vandut cuiva si a zis ca merge perfect dar tot la 2 linii.
Trimis de pe al meu SM-G360F folosind Tapatalk
Leave a comment:
-
-
Nici după 126 de pagini nu s-a înțeles că e posibil ca temperatura afișată pe TdB să fie diferită(a se citi afișată eronat ) de cea reală citită de injecție - motivele au fost descrise de n ori pe acest topic.
Am avut ocazia să folosesc, pentru câteva zile un Logan I 1,4 (2005) cu termostat și sondă temperatură originale, fără modificări(fire de masă) și ghici ce, 4 pavele tot timpul.
Leave a comment:

Leave a comment: