Dupa peste 4 ani de cand am schimbat termostatul(de origine) si sonda temperatura apa(FAE parca scria pe sonda), timp in care am avut 4 liniute indiferent de anotimp, azi dimineata am mers vreo 10 km si in bord apa nu a trecut de 2 liniute, apoi a trecut la patru si a scazut iar la doua de vreo cateva ori. Si dupa asta, a incremenit la 4 liniute pentru 20 km dar ma astept sa faca din nou. Caldura baga destul de bine in habitaclu, deci cred ca incep cu sonda temperatura apa, nu cu termostat ca acum 4 ani(si tot a facut fluctuatii, pana am schimbat si sonda), cu toate ca ma gandeam sa le cumpar pe amandoua pentru siguranta, de origine.
Chiar asa putin a tinut minunea?
Doar 2 linii pe indicatorul de temperatura lichid de racire
Collapse
X
-
eu n-am zis ca o sa tina doar atat, daca asa l-au gandit.
dar temperatura la care lucreaza conteaza mult la consum.
Leave a comment:
-
Ai dreptate.....
)) o sa tina motorul doar 500.000 ca a stat sub temp optima cu 3-5 C
Le băgăm prea mult in seama......si isi fac de cap.....rasfatate :pppp
Leave a comment:
-
Termostatele montate din fabrica sunt bune,rezista cativa ani dar dupa aceea cand mergi la"reprezentanta" iti monteaza altceva mai prost de uzina thompson made in france dar cu pret de firma si incepe joaca 2-4...si auzi un mecanic asa face toate ba e sonda ba e masa dar termostatul este fff bun ...nu este defect ca asa arata pe tester 80 de grade...merge bine.....cand el trebuie sa inceapa deschiderea la 89 de grade
Leave a comment:
-
Se racoreste mai bine motorul....
)) orikm poate motorul functioneaza la 80C si tu ai 2 linii....si temp optima stiu ca este intre 80 si 90
Leave a comment:
-
si la mine sta pe 4 linii, daca apuca, dar nu apuca
probabil, cu termostatele care deschid la 83 de grade, vezi mult mai greu 4 linii.
nu stiu daca e un plus sau un minus...
ce probleme cu termostatul ?! atata timp cat toti cu dci E4 nu vad 4 linii pana nu sunt 20 de grade afara, inseamna ca sunt in gragic.Originally posted by Hirayama View PostNu-i problema, el ma contrazicea pe mine din reflex dar sasi vada problemele la termostat pauza.....cam la fel cu barna si paiul...
Leave a comment:
-
La mine si-a revenit.....sta la 4 linii in permanenta
)))
S-o fi înecat si el.....
Leave a comment:
-
Nu stiu ce termostat de origine am (nici nu ma intereseaza sa aflu prea curand), dar dupa mai bine de 7 ani, functioneaza ireprosabil; la fel si cele buclucase pavele.
Leave a comment:
-
Cele de origine tomphson sunt niste petarde dai banii degeaba...daca pe termostat scrie 89 de grade la deschidere si merge spre 90 si ceva acolo cei de la dacia spun ca 80 arata bine ...eu am gaz si se cunoaste cand sta la 90 -92 trece mai repede pe gaz dupa o evetuala oprire...sa traiasca wahler merge struna ...voi sa montati de uzina ca merge bine ....
Leave a comment:
-
Nu-i problema, el ma contrazicea pe mine din reflex dar sasi vada problemele la termostat pauza.....cam la fel cu barna si paiul...Originally posted by cristi.... View Post@ndl
nu ziceai ca termostatu de disel deschide la 83 si ca dasta nu afiseaza 4 linii?
stiu, am fost rau
Si pariez ca tot nu a inteles care e diferenta nici din ce iam spus eu si nici din ce ia spus tortionarul...
Nui nimic, il schimba acum si va vedea in sfarsit 4 linii....chiar daca sunt un pic chinuite cu cel de 83
Leave a comment:
-
multumesc pentru pot. vad ca e chiar mai putin pe epiesa, 86 de lei.Originally posted by mr.K View PostPune si tu un Calorstat- 110 de lei.
Cel mai complet catalog de piese auto din Romania ce cuprinde atat producatori OEM cat si aftermarket. Identificare dupa serie sasiu, consultanta de specialitate, retur in 14 zile.
si deschide la 83 de grade, ceea ce e de bine.
Leave a comment:
-
Ms Cristi. O las in pace.....imi bat capul degeaba...cu toate ca mi se pare ciudat 4 linii pana la 105? Nu-i cam mult?
))
Leave a comment:
-
ba da, asa scrie peste tot. uite si pe epiesa.... E4 la 83 iar cel de E3 la 89Originally posted by cristi.... View Post@ndl
nu ziceai ca termostatu de disel deschide la 83 si ca dasta nu afiseaza 4 linii? ca mi-am adus aminte de discutiile in contradictoriu cu hyra...pe tema asta
Cel mai complet catalog de piese auto din Romania ce cuprinde atat producatori OEM cat si aftermarket. Identificare dupa serie sasiu, consultanta de specialitate, retur in 14 zile.
si uite si la E3
Leave a comment:
-
nu stiu, am verificat cand am facut itp-u. dupa ce au facut inspectia tehnica am semnalat problema asta la cei de la revizie. eu eram pornit sa-l schimb dar ei au zis nu vreti sa facem mai intai o proba de drum sa stim ce are? ca poate nu e termostatu si dati banii degeaba...mi s-a aprins beculetu si am acceptat bucuros proba de drum. mecanicu la covrig, eu in dreapta cu baritai tehnica in poala(laptop si cablaraie) beleam ochii la temperatura. mers si turat si linistat, 2 linii in bord, pe tester 80 de grade, s-a uitat si el, a zis ca inchide si deschide corect termostatul, masa insuficienta nu pare sa aiba si e posibil sa fie si sonda dar nu-si pot da seama cu exactitate. l-am intrebat daca sonda influenteaza in vreun fel consumul, mi-a explicat ca exista 2 citiri : una de la ecu, foarte precisa, si o valoare care e afisata in bord, nu foarte precisa si care are valoare orientativa si ca nu are absolut nici un impact negativ asupra consumului si ca sa stau linistit ca masina n-are nimic. ok, n-am mai schimbat nici un termostat, am ramas si cu vreo 200 si ceva de lei in buzunar, i-am tras o spalare ca mi-o murdarisera si mi-am vazut de treaba
am gasit ceva dar nu stiu daca e corect
2-4 linii= 50-80 grade
4 linii = 80-105
6 linii = 105-115
dupa cum se observa, 80 de grade e o valoare cam indecisa, apartine si spectrului de 2 linii si celui minim de 4 linii. deci probabil ca aici e toata problema cu 2-4-2-4 linii in intervalul 79-81 de grade
pe de alta parte , problema poate fi mult mai complexa, temperatura neavand absolut nici o treaba, fiind doar o ”victima colaterala”
un contact imperfect poate duce la jocul de linii
Leave a comment:

Leave a comment: