Intrebari Logan 2

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • Fain testerul colegului

    am revenit cu poza voltmetrului

    Comment


    • In zona de pe forum despre acumulatori s-a mai discutat despre subiect.

      Originally posted by gecmc94 View Post
      Revin cu niste informatii despre testerele de baterii. Am observat ca unele seamana intre ele ca doua picaturi de apa.
      Vedeti Gys DT 280 aici https://electronicroom.eu/en/polymet...11500-eur.html
      Apoi generatia urmatoare Gys ToolIT DBT300 http://www.gys.fr/prod-024175-C407/B...STER_DBT300/en

      Ei bine, daca cititi manualul DBT300 veti observa ca utilajul stie mai multe lucruri decat sunt scrise in manual (care poate fi descarcat pentru fiecare de pe acele adrese). Am cautat mai cu atentie si am dat de un alt tester care a aparut intr-un clasament pe locul 1 in anul 2015.
      https://www.carbatterychargerscentra...ttery-testers/

      Acolo apare Solar BA9 produs de Clore Automotive https://cloreautomotive.com/product/ba9/
      Manualul acestui tester este mai detaliat si se poate observa ca descrie exact operarea testerului DBT300, inclusiv functiile in plus pe care manualul propriu al Gys nu le descrie. Plus ca arata aproape la fel. Deci? Care-i treaba? Le produce o firma si ceilalti doar il boteaza cum vor?
      Sky are ToolIt BDT 360 https://www.loganclub.ro/forum/filed...tch?id=3628735

      IancuMIC are, printre altele, ToolIt BDT 300 https://www.loganclub.ro/forum/filed...hotoid=3629059

      Eu mi-am luat BDT 300 la 332 lei.

      Comment


      • Pardon, la Sky este Autool BT360.

        Comment


        • Pana cumperi tester vezi daca ti-e util clipul asta:
          https://www.youtube.com/watch?v=JEQZpCT-GnA

          Comment


          • https://youtu.be/YaqPysdUeKo?t=11

            Mașinile mai scumpe au o funcție de diagnostic care determină SoC. State of Charge. Gradul de încărcare.
            State of Charge se determină pe baza tensiunii bateriei de circuit deschis și a temperaturii. Mă aștept că cei de la VAG (VW, Skoda și altele) care afișează SoC, au transformat citirea voltajului în circuit deschis, împreună cu temperatura, într-o măsură de SoC = X %. Aceste tabele de conversie sunt cunoscute, se află pe Internet. Le-am dat și eu de cel puțin 2 ore ori pe forum, în secțiunea despre acumulatori.

            Deci Dacia ne arată în meniu doar tensiunea V care nu este tensiune de circuit deschis ci este tensiunea după ce accesoriile au fost cuplate, radioul deschis. Se știe că un voltmetru are rezistenta internă Infinit. Circuitul electric al accesoriilor nu este infinit. Așa că tensiunea bateriei scade de la un 12.7V pentru o baterie plină la 12 V. Parcă așa îmi aduc aminte că spuneau colegii care s-au jucat cu funcția de la Dacia. Le arăta mereu 12 V. Deci nu faci nimic cu această valoare.

            Mașinile VAG ne arată în meniu rezultatul unei funcții de calcul care ar trebui să citească tensiunea de circuit deschis, temperatura (să nu fie cumva îngheț sau caniculă) și apoi să caute într-un tabel pentru a determina SoC. Habar nu am dacă VW chiar face asta. Așa ar fi corect să facă dacă pretind că afișează SoC și nu voltajul instantaneu. Pentru a face asta, accesoriile de la VW trebuie să aibă un circuit măsurător de tensiune care este pornit primul, imediat ce pui contactul. Înainte de a se da drumul la radio, la testare, la inițializare ECU, etc. La Dacia sigur nu există așa ceva. Dacia nu măsoara tensiunea de circuit deschis.

            La ce este bună însă tensiunea măsurată de Dacia? La evaluarea performanței alternatorului. Se pornește motorul, se aprind toți consumatorii, faruri faza lungă (sau faza scurtă plus ceață), încălzire, dezaburire, AC, în funcție de ce anotimp avem afară, radio pe maxim, ștergătoare. Iar apoi se citește valoarea tensiunii din meniul arătat în comentariul anterior. Dacă ea rămâne tot în jurul a 14 V, atunci alternatorul merge în parametrii necesari și poate încărca bateria și când sunt alți consumatori porniți.
            Mai puțin la modelele mai noi unde alternatorul încarcă bateria când are aceasta nevoie. Și nu vei citi mereu 14V. Deci nu mai este utilă funcția din meniu.
            Attached Files

            Comment


            • Ce caracteristici are roata de rezervă de dimensiuni reduse pentru Logan 2 (pe 15")? Mulțumesc anticipat pentru răspuns.

              Comment


              • La mine cauciucurile masinii sunt de 205 iar cel de rezerva este Barum Brillantis 2 185/65 R15 88T montat pe o janta inscriptionata cu 80 km/h.

                Comment


                • Fiind 1.0 tce GPL, caut o rezervă slim și voiam să știu specificațiile (am văzut în broșurile Dacia că Logan 2 1.5 dci vine echipat din fabrică cu rezervă slim).

                  Comment


                  • Stie cineva care sunt conditiile de comutare pe GPL la Logan 0.9 TCe cu instalatie din fabrica?
                    Se pare ca tine cont atat de temperatura lichidului de racire cat si de cea exterioara.
                    Pe timp de vara trece la ~30 secunde dupa pornire, dar pe timp de iarna poate dura si peste 5 minute, in ambele situatii stand la ralanti.

                    Comment


                    • Nu stiu la ce temperatura trece de pe benzina pe gaz instalatia montata din fabrica, posibil 30 grade, dar putin probabil sa tina cont de temperatura exterioara. Insa e foarte probabil sa faca trecerea si functie de turatia motorului. Daca e setata la 1500 rot, stai de dimineata pana seara la relanti pe benzina. Nu trece pe gaz, chiar daca motorul are 90 grade. Abia dupa primul "șpriț" de peste 1500 ture.
                      Parerea mea e, ca pentru cei idioti ca mine, care renunta la garantie inainte sa primeasca masina, e muuult mai convenabil sa monteze gpl "in particular".
                      Primul si cel mai important avantaj, e ca iti cumperi interfata si ai control total asupra calculatorului gpl.
                      Apoi pretul filtrelor. Cel gazos de origine e 150 ron, aftermarket e 25 ron. Nu mai zic de pretul injectoarelor. De origine iei unul si after iei toata rampa de 4 injectoare.
                      Mai e si pozitionarea. La 0.9 si 1.0 tce, vaporizatorul e montat din fabrica sub filtrul de aer. "In particular" il pui langa rezervor spalator parbriz, schimbi filtrele cu o mana la spate.
                      Nu dati cu parul, e doar o parere personala, am vechime doar 4 ani si 80.000 km cu 1.4 si jumate de an si aprox 5.000 km cu 0.9. Desigur, pe gaz. Pe benzina am mers ceva mai mult.

                      Comment


                      • Eu sunt aproape sigur ca tine cont si de temperatura exierioara pentru ca e diferenta mare de trecere, ca timp, intre iarna si vara.
                        Testat in conditii de ralanti in ambele cazuri (nu trebuie turata deloc ca sa treaca).
                        La cealalalt Logan (1.4 MPI) trecerea se face la 40 grd/3 minute de la pornire/1100 rpm - toate cele 3 conditii trebuie sa fie indeplinite.
                        Avantajele pentru GPL de fabrica ar fi doar pastrarea garantiei si supapele si scaunele tratate pentru mersul pe GPL. Filtrele si injectoarele se pot schimba dupa iesirea din garantie la preturi decente (nu in reprezentanta). In rest, sunt de acord cu avantajele pe care le-ai enumerat.
                        Unele motoare ce nu vin din fabrica cu GPL nu il suporta prea bine montat aftermarket (ex: unele cazuri de 1.0 SCe sau 1.6 SCe)
                        Last edited by adi90; 3 days ago.

                        Comment


                        • "Eu sunt aproape sigur ca tine cont si de temperatura exierioara pentru ca e diferenta mare de trecere, ca timp, intre iarna si vara."

                          Stai putin, ca noi nu am pus in calcul temperatura motorului. Pai una e cand blocul motor are -10 grade si una e cand are 20 grade. La prima pornire dimineata. Dureaza cateva minute de "rontaiala" la relanti, pana ajunge de la -10 la 20. Prag de temperatura de unde pleca vara la invartirea cheii.
                          Dar noi orbecaim pe aici pana ne vede nenea t0rguemada si ne lumineaza.
                          ​​​​​​Daca avem noroc sa fie bine dispus, ne va spune si daca la 0.9 si 1.0 tce, sunt supapele si scaunele tratate sa reziste la temperatura de ardere a gpl-ului, sau ca la 1.4-1.6, sunt aceleasi motoare, si cand se aduna mai multe comenzi, la un lot de masini le adauga instalatie gpl.
                          Stie multe din bucataria dacia, ramane de vazut cate ne va spune si noua si cate vor ramane secret.
                          Despre 1.0 sce, am citit ca au aparut probleme la unele. Din cauza asta eu am luat 0.9. Dar ne poate contrazice nenea Silviu. El a trecut demult de 100.000 km cu gpl, cred ca acum are 150.000 km si nu a avut probleme. https://youtu.be/_hzXo-pBkgg
                          A pus si pe 0.9, tot aftermarket, dar abia a facut 30.000 km, stau cu ochii pe el ca pe butelie. Sa spuna cand a ajuns si cu 0.9 la 100.000 km si ce probleme au aparut. https://youtu.be/OiwXfuV3GYU
                          De cateva zile ma pregatesc sa scot bujiile, sa vad cum arata dupa tratamentul cu gpl de juma de an, dar inca nu am prins timp liber. Sper sa mai aiba electrozi, sa nu le fi topit gazul.

                          Comment


                          • "Pai una e cand blocul motor are -10 grade si una e cand are 20 grade. La prima pornire dimineata. Dureaza cateva minute de "rontaiala" la relanti, pana ajunge de la -10 la 20. Prag de temperatura de unde pleca vara la invartirea cheii."

                            Adevarat. Dar comparativ cu vechiul 1.4 MPI care e setat sa treaca la 40 grd, cel de 0.9 TCe tot trece mult mai repede vara insa mult mai greu iarna (in conditii de temperatura exterioara similara).
                            Dar poate primim un raspuns oficial de la colegul de pe forum care are acces la informatii exacte.
                            Nu toate cele de 1.0 SCe au probleme de la GPL dar au mai fost cazuri. Mi-au zis si cei de la firma unde fac reviziile la GPL ca au clienti taximetristi. In schimb cu 0.9 TCe au zis ca n-au avut probleme si au clienti cu rulaj de pana la 300.000 km.
                            Last edited by adi90; 3 days ago.

                            Comment


                            • Panselin vezi posturile lui IancuMic cu ce aparat testează el bateria si ii da anumiti parametrii SOH, SOC, CCA si cum apreciaza el starea bateriei in funcție de acei parametrii.

                              Comment

                              Working...
                              X
                              Anulare DPF
                              Politica de Securitate Google