Logan III - Probleme Tehnice

Collapse
This is a sticky topic.
X
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • Originally posted by DFA View Post
    Nu a zis nimeni nimic ca mașina să fie ermetică...
    Problema autorului e că cu aeroterma OFF îi vine:
    1. aer cald;
    2. aer poluat de afară;
    3. aer în general;
    Și el nu vrea asta.

    Sunt o mulțume de mărci și modele existente în țări cu apă mult mai caldă decât la noi care se comportă exact la fel, adică:
    - bagă aer cald cu aeroterma oprită - din cauza convecției naturale + diferență presiune aer în mers vs. habitaclu - puține aeroterme pot ocoli total radiatorul și vaporizatorul;
    - aerul trece prin mașină cu aeroterma oprită - dacă nu activezi recircularea;
    La orice om normal la cap, OFF inseamna oprire/inchidere completa, nu oprire/inchidere partiala. Ca la Dacia/Renault si altii se intampla sa fie partiala, asta nu inseamna ca e normal. Ca multi considera OK, e alta discutie.​

    Stii care e chestia amuzanta ? Ca se putea rezolva foarte simplu, comanda de recirculare fiind pe buton : IF clima_status = OFF THEN recycle = ON. Adica, sa faca in mod destept asta, in spate. Elegant. Dar deh, e grele.

    Nu a inventat Renault sau Dacia problema asta.
    Corect nu a inventat-o, doar a provocat-o. Si ii doare-n 14 sa faca fix, pentru ca la clienti "merge s-asa". Si sunt destul de sigur ca Denso/Valeo au la cunostinta de problema, ba chiar au o solutie. Problema e in alta parte :wink;wink:

    Adică sunt o mulțime de aeroterme proiectate pe același principiu - vrei să-l numești Low Cost? - nu e nici o problemă - poți să-i spui cum vrei!
    Deci daca sunt toate sau multe asa, inseamna ca-i normal, OK ? Pe principiul asta, nu am evolua niciodata, nicaieri.
    Explica te rog si la restul, cum nu e LOW COST la Dacia si de ce e altfel la Renault, fiind vorba despre aceeasi aeroterma, sistem, cum vrei tu sa-i spui. Adica, la Renault ai de exemplu un senzor de umiditate in habitaclu, ca sa stie cand sa porneasca/opreasca AC-ul. La Dacia, s-a scos pentru ca...ce ? Era inutil ?

    Sunt aeroterme ce tratează fluxul de aer pe placul tău? Desigur!
    Așa și?
    Deja te-ai atacat destul.

    Tema pentru acasa - gasiti 3 diferente intre Renault si Dacia.
    Deci sunt la fel, dar diferite.

    Comment


    • Originally posted by Midnighte View Post


      La orice om normal la cap, OFF inseamna oprire/inchidere completa, nu oprire/inchidere partiala. Ca la Dacia/Renault si altii se intampla sa fie partiala, asta nu inseamna ca e normal. Ca multi considera OK, e alta discutie.​

      Stii care e chestia amuzanta ? Ca se putea rezolva foarte simplu, comanda de recirculare fiind pe buton : IF clima_status = OFF THEN recycle = ON. Adica, sa faca in mod destept asta, in spate. Elegant. Dar deh, e grele.
      Legat de asta vezi atasat doua grafice cu functionarea AC pe masina din semnatura cu AC automat monozona, pornire cu motor rece, masina in soare, se poate vedea cum este recircularea la pornire, in al doilea grafic am actionat si butonul de recirculare pentru scurt timp si sper ca este destul de clar cum functioneaza acesta (restul cred ca este „folclor”).
      Iar despre:
      Pur si simplu, sistemul de ventilatie de pe Dacia nu e in stare sa inchida cum trebuie fluxul de aer pentru ca-i LOW COST. Alte modele si marci reusesc sa inchida mult mai bine, de foarte multi ani.
      Sistemul de ventialtie de pe masina mea inchide cum trebuie fluxul de aer si egal daca tu il consideri LOW COST eu sunt multumit, in peste 30 de ani am avut si alte marci cu diferite tipuri de AC \”climatronice” si pot spune ca cel de pe Dacia mea se comporta OK si isi ”face treaba” bine iar in peste 5 ani nu am avut nici cea mai mica problema cu el, si nici cu masina, pentru mine Dacia este o masina fiabila.

      Revenind la ”tema” discutiei folosesc AC cam 80% din timp pe an si tot timpul pe automat, doar o scurta perioada dupa achizitionare l-am folosit si pe manual dar am constatat ca sistemul gestioneaza mult mai bine decat mine, doar la teste m-am mai ”jucat” pe manual, temperatura o reglez 21-22C vara si 25C iarna, AC raceste si incalzeste (am si grafice cu asta) foarte bine, si de dezaburire \vedere clara sunt multumit, gurile de aerisire le am in orientate corspunzator (cand mai curat bordul si le misc le aduc apoi in aceeasi pozitie), recircularea o folosesc destul de rar si doar cand ”situatia” o impune, filtrul de habitaclu il schimb cam la 6 luni (si asa pentru mine pare\este destul de imbacsit), de vreo doua ori am folosit si ”preciosul” de la Mann dar nu mi-a placut asa ca am revenit la cel ”normal”, despre turatie si comportamentul masinii cu AC pornit am mai scris asta: la mine diferenta este aproape insesizabila, daca nu as vedea parametri din diagnoza aproape ca as spune ca nu exista (iar aici punctez ca de multe ori ceea ce credem noi nu este si ceea ce ”face” masina).

      Tragand linie eu sunt multumit de comportamentul AC, exploatat corerspunzator cred ca va functiona fara probleme (desigur ca din cand in cand il mai si monitorizez), la fel si de masina mea DACIA, daca nu eram sau aveam probleme tehnice in secunda doi o" maritam" si imi luam alta marca (pana in vreo 30k euro cu ”banii jos”, chiar daca imi permit si mai mult consider ca o fieratanie cu senzori-menzori pe ea nu merita).
      Dar sa fie clar ca NU voi intra in vreo polemica cu nimeni, pana la urma fiecare cu gusturile si preferintele sale (totusi cred ca e bine \corect sa NU generalizam fara sa abstractizam despre toate acestea, nici sa ridicam in slavi dar nici sa dam cu pietre inutil).
      Toate cele bune!
      Attached Files
      Last edited by Gil26; 2 November 2022, 18:56.

      Comment


      • Originally posted by Midnighte View Post

        Deci daca sunt toate sau multe asa, inseamna ca-i normal, OK ?
        E normal pentru respectivul model de aerotermă, da.
        Nu ai ce să schimbi.
        Nu e ca și cum ai scoate din pălărie un "iepure" și cu el corectezi problema...
        Dacă vrei altceva trebuie să te orientezi la alt model...

        Originally posted by Midnighte View Post

        Pe principiul asta, nu am evolua niciodata, nicaieri.
        Tocmai, poți "evolua" TU alegând ALTCEVA!
        Principiul ăsta de aeroterme nu e ceva exclusiv, din contră, e destul de răspândit...


        Originally posted by Midnighte View Post

        Adica, la Renault ai de exemplu un senzor de umiditate in habitaclu, ca sa stie cand sa porneasca/opreasca AC-ul. La Dacia, s-a scos pentru ca...ce ? Era inutil ?
        Tema pentru acasa - gasiti 3 diferente intre Renault si Dacia.
        Deci sunt la fel, dar diferite.
        Adică vrei să spui că aeroterma aia de pe Arkana are senzor de umiditate?​​
        Logan III Comfort ECO-G 100, Iulie 2021, Bleu Iron, 16" Amaris, MediaNav, P. sc. încălzite+Climă, P. Comfort, P. Parking 2, volan piele, geam. el. sp.

        Comment


        • Originally posted by Mihai2k4 View Post
          fix asta nu am inteles nici eu. daca e off, de ce mai patrunde aer (si cand zic patrunde, PATRUNDE) adica la 50,60, simt cum intra aer cald de la motor in draci. Pe autostrada, zici ca nu ai parbrizul pus asta intelegeam si eu, daca e off, e off, nu mai intra aer deloc... adica e prima masina la care, daca opresc aerul, trebuie sa dau pe recirculare, ca sa nu mai intre de afara aer...
          Singurul OFF existent pe panoul de comanda la modelul nou este pe butonul din stanga, cel care regleaza viteza de ventilare prin rotirea lui. In clipa in care el este inchis, adica treapta de ventilare este zero, aerul nu ar mai trebui sa fie suflat prin aeratoare. Ca or fi alte probleme de etansare al habitaclului pe la peretele de foc, pe la chedere sau naiba stie pe unde este cu totul si cu totul alta mancare de peste.
          Mai ai o tasta in dreapta sus A/C (la mine este A/C off). Atentie mare, daca esti in Auto si apesi aceasta tasta, este fortata dezactivarea (nu inchiderea totala a sistemului) climatizarii dar ventilatia functioneaza in continuare si sufla aer prin aeratoare in functie de treapta de ventilare activa. Oprirea totala a sistemului nu se face decat prin rotirea completa a butonului mare din stanga pana la OFF. Daca si acum te zboara vantul prin masina inseamna ca sistemul este defect si trebuie sa mergi la service. Nu este nimic low-cost in asta, sistemul climatizarii automate functioneaza foarte bine. Eu am o alta observatie la Dacia fata de alte modele si anume aceea ca atunci cand inchid complet aeratoarele acestea nu etanseaza complet si aerul mai trece in special pe la cele rectangulare. Nu este nimic deranjant pentru ca la mine aeratoarele sunt permanent deschise si orientate dupa nevoile mele dar asta ar fi singurul element sa zicem negativ al aerului conditionat automat de la Dacia.
          Last edited by gabrieln1960; 2 November 2022, 19:12.

          Comment


          • As mai adauga eu ceva "deranjant", la mine este destul de zgomotos in primele minute (vreo 4-5) cand "da tot ce poate", se poate observa si din grafice, dar apoi nivelul de zgomot scade mult si este destul de OK.
            Legat de butonul OFF am uitat sa mentionez ca inainte de oprirea motorului pun pe OFF si AC-ul iar dupa ce pornesc masina dupa vreo cateva minute pornesc AC, (iar despre dezactivare, oprire\pornire, "memorare" stari, etc. s-a discutat si in sectiunea LoganII).

            Comment


            • Ca si colegul gabrieln1960 intreb si eu: cum opriti voi ventilatorul in modul Auto? Si la mine, orice comanda i-as da in afara de reglarea temperaturii, iasa imediat din modul Auto.

              Comment


              • Originally posted by Mihai2k4 View Post
                da, la asta ma uitam si eu, acum cand comand ulei si restul pentru reviziei, sa il bag si pe el in comanda:

                https://www.pieseautoarges.ro/filtru...=4011558062996
                Nu doar Mann FreciousPlus reduce debitu de aer prin aeroterma de habitaclu.
                Sunt patit cu Mahle cu carbon activ.
                Cel mai ok filtru oe fara nimic, are debitul de aer cum trebuie.
                ​​​​​​

                Comment


                • Originally posted by paul_damian View Post
                  Ca si colegul gabrieln1960 intreb si eu: cum opriti voi ventilatorul in modul Auto? Si la mine, orice comanda i-as da in afara de reglarea temperaturii, iasa imediat din modul Auto.
                  Ventilația se oprește odată ce comuți aeroterma pe OFF..., modul AUTO deja nu mai are sens odată ce e OFF...
                  Logan III Comfort ECO-G 100, Iulie 2021, Bleu Iron, 16" Amaris, MediaNav, P. sc. încălzite+Climă, P. Comfort, P. Parking 2, volan piele, geam. el. sp.

                  Comment


                  • Originally posted by Gil26 View Post
                    As mai adauga eu ceva "deranjant", la mine este destul de zgomotos in primele minute (vreo 4-5) cand "da tot ce poate", se poate observa si din grafice, dar apoi nivelul de zgomot scade mult si este destul de OK.
                    Pornește "tare" pentru că face dezaburire geamuri și asta doar când temperatura exterioară este scăzută - sub +10 C.


                    Originally posted by Gil26 View Post
                    Legat de butonul OFF am uitat sa mentionez ca inainte de oprirea motorului pun pe OFF si AC-ul iar dupa ce pornesc masina dupa vreo cateva minute pornesc AC.

                    De ce?
                    Logan III Comfort ECO-G 100, Iulie 2021, Bleu Iron, 16" Amaris, MediaNav, P. sc. încălzite+Climă, P. Comfort, P. Parking 2, volan piele, geam. el. sp.

                    Comment


                    • Nu stiu de ce va tot deranjeaza termenul asta de LOW COST, cand el inseamna tehnic cu totul altceva fata de conotatia populara. Pana si platformele CMF-B sunt definite asa - Low si High. Termeni trecuti in documentatiile oficiale.

                      Incepeti de foarte mult timp sa nu mai faceti diferenta intre un feedback constructiv si un hate. Incep incet-incet sa-l inteleg pe un regretabil coleg care la inceput dadea feedback, ca mai apoi sa vada ca n-are cu cine discuta si a dat-o in final cu ironii si hate de si-a luat ban ( K ). Sa te iei de sotie/nevasta/mama/copil, ok... dar sa jignesti pretioasa masina a cuiva, pana aici, vine si te taie.

                      Comment


                      • Pe mine nu ma deranjeaza, fiecare poate spune si/sau scrie ceea ce considera de cuviinta. In acest caz specific nu era vorba de intreaga masina ci doar de sistemul climatizarii automate care, incepand cu face-liftul generatiei precedente, a fost preluat de la Clio. Ca or fi unele diferente legate de anumite specificatii tehnice este foarte posibil dar, in ansamblul lui, acel aer conditionat automat chiar daca era de generatie veche a trecut proba fiabilitatii in timp iar pe modelele Dacia a functionat si functioneaza in continuare ireprosabil, cel putin la mine.

                        Comment


                        • Originally posted by DFA View Post
                          Pornește "tare" pentru că face dezaburire geamuri și asta doar când temperatura exterioară este scăzută - sub +10 C.

                          De ce?
                          1. Porneste "tare" NU pentru ca face dezaburire geamuri doar cand temperatura este scazuta sub +10C, iar daca te uiti in grafice am si mentionat temperatura exterioara: 20C respectiv 28C (scuze, din graba in al doilea grafic am "introdus" gresit asta)
                          2. Asa procedez pentru ca asa doresc (si nu am vreo "problema" cu asta)....
                          Last edited by Gil26; 3 November 2022, 11:43.

                          Comment


                          • Originally posted by DFA View Post
                            Pornește "tare" pentru că face dezaburire geamuri și asta doar când temperatura exterioară este scăzută - sub +10 C.
                            Sunt mai multe situatii cand poate porni atat de "tare" incat vajaiala sa devina deranjanta pret de cateva minute.
                            Cel mai "urat" face vara pe canicula cand soferul regleaza temperatura pe la 18-20 grade Celsius. In acest caz este de preferat ori sa setezi o temperatura initiala mai mare (24-26 grade Celsius) si sa o scazi apoi treptat, ori sa rotesti butonul cu treptele de ventilare pe o treapta mai mica dar in acest caz adio climatizare automata pana apesi iar butonul Auto sa "verifici" vajaiala.
                            Cel mai "putin urat pana la deloc" face la temperaturi exterioare undeva in jurul lui 20 de grade Celsius cu sistemul setat putin mai sus. Pentru mine cea mai confortabila temperatura este cea de 22-23 grade Celsius.
                            Dezaburirea geamurilor se face prin functia "vedere clara". Odata apasata tasta se dezabureste complet extrem de rapid incluzand aici luneta si oglinzile exterioare (astea daca-s inghetate dureaza ceva mai mult).

                            Comment


                            • Originally posted by DFA View Post

                              Ventilația se oprește odată ce comuți aeroterma pe OFF..., modul AUTO deja nu mai are sens odată ce e OFF...
                              Corect dar trebuie ca toata lumea sa inteleaga ca pentru a ajunge cu butonul rotativ pe OFF (adica treapta de ventilare zero) trebuie ca mai intai sa scazi treptele de ventilare. Odata ce ai scazut cu cel putin o treapta sistemul nu mai este automat dar ramane pe aer conditionat manual. Cu alte cuvinte modul AUTO deja nu mai are sens nu odata ce e OFF ci inainte adica odata ce ai rotit butonul scazand chiar si cu o treapta ventilarea. La fel modul AUTO cat si aerul conditionat manual nu mai are sens daca apesi tasta A/C caz in care functioneaza doar ventilatia. Din modul AUTO se iese (ramanand in cel manual) si daca se folosesc tastele de directionare a fluxului de aer.

                              Probabil ca unii dintre soferi confunda apasarea tastei A/C cu oprirea generala a sistemului. Pe acestia ii rog sa citeasca cu atentie manualul in sectiunea destinata climatizarii automate.
                              Last edited by gabrieln1960; 3 November 2022, 12:36.

                              Comment


                              • Originally posted by ursamajor View Post
                                Alta belea: m-am pricopsit cu un huruit la aeroterma. Initial, am crezut ca vine de la AC, abia intr-un tarziu am realizat ca aeroterma e. Si, nu, nu e de la frunze dupa cum se aude. La revenirea din CO le imping iarasi o vizita la baietii.
                                Pe cat de indulgent am fost eu cu Dacia, pe atat de mult au cam inceput sa ma deranjeze toate cate au inceput sa mi se intample.

                                https://www.youtube.com/watch?v=hmmorJZiZzk
                                Salut! Același lucru l-am pățit și eu. Am programare tocmai pe 17 noiembrie. Care este cauza? Mulțumesc!

                                Comment

                                Working...
                                X
                                Anulare DPF
                                Politica de Securitate Google