Logan III - Probleme Tehnice

Collapse
This is a sticky topic.
X
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • aripadefoc un link cu un video si o fotografie pentru clips.
    Attached Files
     

    Comment


    • Originally posted by madi View Post
      aripadefoc un link cu un video si o fotografie pentru clips.
      esti nr1 thx

      Comment


      • Am dat Like dar doresc sa scriu si asta: toata stima /aprecierea pentru efortul si perseverenta colegului madi

        Plus postul acesta :

        Originally posted by t0rquemada View Post
        E o clemă ce intră în plastic iar în ea se clipsează ceva (cam orice panou al plașei de bord).

        Nu e nicio legătură între ea și restul problemelor.

        Comment


        • Asa o intrebare - daca conectez inca o baterie in paralel, de acelasi tip, EFB 60Ah la cea existenta, va sesiza oare sistemul masinii ceva?
          Sau, dat fiind faptul ca vom avea in caz ideal 120ah capacitate totala, ambele baterii vor sta putin sub 50% de SoC deoarece ECU va contoriza doar dupa capaciatea de 60Ah sau se va lua dupa valorile tensiunii? Sau posibil sa apara un conflict din cauza diferentelor de energie stocata/consumata, sistemul necunoscand ca mai este o baterie conectata?

          O metoda de cum as putea compensa acest lucru, este ca sa fortez incarcarea la 100% prin deconectarea sezorului de curent, pe perioade determinate de timp.

          Oricum va trebui sa schimb bateria in anii urmatori, as cumpara alta noua din timp, si cea veche, sau noua, sa o mentin la nivel ( redresor peste noapte sau conexiune temporara la bateria de serviciu) si sa nu o descarc sub 50-60% folosind-o pentru un sirocou 5kw pe motorina ( pentru calatorii pe perioada rece a anului, sa nu stau la ralanti ) Sirocoul consumand ceva de genul 15-40w/ora sau mai putin, bateria avand capacitate de ~720wh, pentru 8-10 ore de lucru ar ajunge la nivel incarcare 50-60%.
          Să ne țină turbinele!

          Comment


          • 2 baterii și controler dedicat sau mai simplu, o baterie mai mare limita fiind dimensiunile fizice (70Ah cu 760A)
            Pentru H4B(0,9 TCe) datu' cu părerea (mai ales cand nu ai toate datele) e sport național - Do not feed the trolls.

            Comment


            • Recomandati sa se greseze cuiul din caroserie prin care se cupleaza mecanismul de cuplare a spatarului banchetei?
              Am o trancaneala dintotdeauna in partea din spate la anumite denivelari si la viteze mici, in special. Am gresat cu vasilina siliconica toate incuietorile usilor si al portbagajului si as incerca sa dau si pe cuiul ala care pare curat, ce tine bancheta

              Comment


              • Vezi ca este o bucsa de plastic la axul pivotant spatar, e posibil sa fie sparta. Alta cauza ar putea fi ansamblu bucsi cauciuc din capul amortizorului( eu le-am schimbat cu un kit Kyb SM9914.

                Comment


                • Nu e o problema, este doar feedback.

                  Schimbat ulei cutie (110mii km) am vazut ca a intrat cam 1.7 l (a bagat pana a dat pe afara, cica asta e metoda)

                  Acum vine partea interesanta. Uleiul era negru pacura. Vasozitatea era ok, insa culoarea... Ulei de KFC pacat ca nu am citit inainte sfaturile lui DFA sa miros si sa ma uit daca are ceva pilitura/miros de ars. Nici poze nu am facut... Dar, sunt curios, a mai schimbat careva in zona sta de km si era la fel de negru?!

                  THX!

                  Comment


                  • Originally posted by viruszatu1 View Post
                    Recomandati sa se greseze cuiul din caroserie prin care se cupleaza mecanismul de cuplare a spatarului banchetei?
                    Am o trancaneala dintotdeauna in partea din spate la anumite denivelari si la viteze mici, in special. Am gresat cu vasilina siliconica toate incuietorile usilor si al portbagajului si as incerca sa dau si pe cuiul ala care pare curat, ce tine bancheta
                    Desigur ca doar tu poti sa identifici cel mai bine natura /sursa acelui zgomot, dar daca este vorba despre “bucsa buclucasa” a banchetei spate vezi si discutiile /detaliile de aici (vreo 7-8 pagini inapoi si inainte): https://www.loganclub.ro/forum/forum-dacia-logan/dacia-logan-iii/3662696-logan-iii-îmbunătățiri?p=3677560#post3677560

                    Comment


                    • Originally posted by madi View Post
                      Vezi ca este o bucsa de plastic la axul pivotant spatar, e posibil sa fie sparta. Alta cauza ar putea fi ansamblu bucsi cauciuc din capul amortizorului( eu le-am schimbat cu un kit Kyb SM9914.
                      La reprezentanta m-au descurajat si au spus: " face la fel dupa o perioada scurta de timp chiar daca schimbam bucsile de la sarcina arc". Acum vreau sa ma duc la un service sa rezolv contra-cost si sa le iau prin eliminare, eventual sa verific si ceea ce ai mentionat, bucsa aceea din plastic a axului pivotant spatar. Multumesc de idee.

                      Comment


                      • Originally posted by Mihai2k4 View Post
                        ...
                        Schimbat ulei cutie (110mii km) ...Uleiul era negru pacura. Vasozitatea era ok, insa culoarea... Ulei de KFC ... Dar, sunt curios, a mai schimbat careva in zona sta de km si era la fel de negru?!
                        Despre uleiul CV la Logan III vezi si aici: http://logan3wiki.wikidot.com/wiki:faq-motor#toc47
                        inclusiv referitor la culoare:


                        Schimbarea culorii NU este un semnal de uzură - vezi foto atașat cu ulei de CV la 30.000km comparativ cu unul nou.
                        Tot ceea ce este indicat de schimbarea culorii uleiului atunci când îl verifici este că uleiul respectiv își face treaba corect. Una din sarcinile uleiului implică și îndepărtarea și captarea contaminanților și depozitelor de pe piesele mobile ale cutiei de viteze.

                        Sunt mai multe cauze pentru care uleiul din cutia de viteze își schimbă culoarea spre negru:
                        - captarea oxidului negru care se formează pe suprafața unei piese de oțel în timpul încălzirii la temperaturi înalte, în special în procesele de laminare și forjare;
                        - captarea contaminanților și depozitelor de pe piesele mobile ale cutiei de viteze;
                        - încălzire și supra-încălzire;
                        - oxidarea naturală a uleiului, care are loc în timp;
                        Schimbarea culorii spre negru NU este un semn de uzură dacă uleiul din cutia de viteze:
                        - nu are miros de ars (trebuie să miroasă la fel ca uleiul nou!);
                        - nu este contaminat cu pilitură metalică;
                        - nu are alte semne de degradare;

                        Comment


                        • Despre protecțiile praf ale amortizoarelor față - am incercat sa le înclei cu epoxy și cu silicon pentru garnituri și nu am reușit. Am improvizat câțiva șoricei, o să vad cat vor ține. Protecțiile praf costa juma de amortizor...

                          Tot se mai auzea un greier in spatele tabletei, așa că am scos-o încă o dată și am învelit cablurile care vin la tableta din partea dreaptă și am pus și fâșii la punctele de montare între prinderile carcasei tabletei și urechile din bord. Bordul pare că se flexează mult pe denivelări, tableta fiind grea. Acum nu se mai aude absolut nimic. Bănuiesc că cablul fiind încordat, bătea în vre-un plastic sub bord. Voi urmări în continuare

                          Am deconetat senzorul de curent și a apărut mesajul încărcare baterie și motorul nu a mai oprit. Super idee pentru a te asigura că bateria e încărcată la 100%. Am mers cca 1.5 ore, la urma după ce am oprit motorul, tensiunea părea că s-a stabilizat la 12.6V după voltmetrul din priza 12v .
                          Cam cate ore ar fi necesar pentru a incarca bateria, presupunem de la 12V ~50%? Se cunoaște ce curent vine din alternator in baterie pentru încasare? 4-8-16A?

                          In schimb a reapărut greierașul de la capacul tweeterului de care nu pot scăpa nici cu anti-scârț și nici cu vaselină...
                          Attached Files
                          Să ne țină turbinele!

                          Comment


                          • Originally posted by asitaka View Post
                            ...
                            O metoda de cum as putea compensa acest lucru, este ca sa fortez incarcarea la 100% prin deconectarea sezorului de curent, pe perioade determinate de timp.
                            ...
                            Deconectarea senzorului de curent baterie chiar si pentru perioade determinate de timp nu stiu daca este o metoda asa de buna, acest lucru pe langa unele probleme poate genera si erori aferente, daca tin bine minte ai un program de diagnoza si poti verifica daca ai sau nu erori mai ales in UPC si injectie.


                            Am deconetat senzorul de curent și a apărut mesajul încărcare baterie și motorul nu a mai oprit. Super idee pentru a te asigura că bateria e încărcată la 100%. Am mers cca 1.5 ore, la urma după ce am oprit motorul, tensiunea părea că s-a stabilizat la 12.6V după voltmetrul din priza 12v
                            Nu stiu daca e chiar “super idee”, bateria oricum NU va fi incarcata 100%, apoi nu ai precizat in ce conditii ai masurat tensiunea aceea care s-a stabilizat la 12.6 V, plus ca trebuie tinut cont si ca voltmetrul din priza 12V este mai mult ca nimic dar nu citeste tensiunea reala a bateriei.

                            Referitor la “…presupunem de la 12V ~50%” sunt unele tabele mai vechi in care se ofera incarcarea bateriei functie de voltaj dar eu nu am incredere in aceste “corelatii”, sunt destule variabile de luat in calcul, doar ca exemplu am vazut la Logan III baterie cu SoC =50%, SoH =94%, Ri =5.6 ohm la 12.3V (cand dupa tabele trebuia fie incarcare de 70%).

                            Deci daca doresti sa iti masori corect bateria poti sa folosesti un tester de baterie bun si sa vezi in mod real tensiunea U, State of Charge SoC, State of Health SoH si rezistenta interna Ri.
                            Apoi daca doresti sa vezi “efectul” deconectarii senzorului curent baterie pe langa acestea (si corelate cu ele) poti sa monitorizezi si via diagnoza parametri aferenti in diferite conditii: cu si fara senzor baterie, motor nepornit, motor la ralanti si motor in regim de exploatare, doar ca exemplu:
                            In injectie:
                            PR074 TENSIUNE BATERIE 12 V
                            PR002 SARCINĂ ALTERNATOR
                            PR1029 PUTERE ALTERNATOR
                            In UPC:
                            PR004 TENSIUNE BATERIE 12 V
                            PR043 STAREA SARCINII BATERIEI
                            PR010 SARCINĂ ALTERNATOR
                            PR052 TEMPERATURĂ BATERIE
                            PR054 SENZOR DE CURENT BATERIE 12 V
                            PR055 STARE ÎNCĂRCARE BATERIE 12 V MINIMĂ
                            PR084 TENSIUNE REFERINŢĂ BATERIE 12 V
                            PR085 TENSIUNE REGLATĂ BATERIE 12 V
                            PR112 REZISTENŢĂ CURENT BATERIE 12 V
                            PR120 TENSIUNE FĂRĂ SARCINĂ BATERIE 12 V

                            Si astfel cred ca poti avea o imagine mult mai buna asupra starii /incarcarii bateriei si functionarii alternatorului.
                            Last edited by Gil26; 7 hours ago.

                            Comment

                            Working...
                            X
                            Anulare DPF
                            Politica de Securitate Google