Easy-R a.k.a. JS3

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • Nu mi ar fi deloc indiferent sa imi vad masina noua facuta bucati precum in pozele de mai sus. Una e sa schimbe un senzor, o bujie, o clapeta acceleratie, bloc lumini etc, care presupune declipsarea unei mufe si 1/2 suruburi si alta e sa iti dea cutia jos si sa iti schimbe ambreiajul si tot asa sa faca. M as gandi serios sa limitez pierderile si sa o vand.

    Comment


    • Folosind aceleasi piese ca la o cutie manuala (disc+volanta), calculatorul cutiei ar trebui sa imite cat mai mult schimbarile pe care le face un om, nu un robot. De exemplu eu cand conduc o cutie manuala, patinez discul si cand trec din treapta 1 in treapta 2. De abia la treptele superioare eliberez pedala de ambreiaj mai repede (nu foarte brusc ca se simte un sut). La Easy-R mi se pare ca nu mai exista aceste patinari decat in treapta 1. Repet, mi se pare mie, nu neaparat ca asa si este.

      Comment


      • Patinari sunt si in treapta a doua, depinde de context, inclinatia terenului. In drum drept intr-adevar nu este patinare in treapta 2, schimbarea realizandu-se, cel putin la rece, cam violent, dar se poate controla daca o treci in M si iei piciorul de pe acceleratie in timpul schimbului

        Comment


        • Pai daca rulmentul de presiune face dute-vino ca in film, atunci ambreierea va fi intermitenta si asa apar trepidatii in transmisie. Adica patinarea (alunecare mai bine zis) nu mai e continua si lina. Indiferent ca e comanda manuala sau automata.
          ​​​​​​Exact asta simt si eu cu cutie manuala. Am mai scris candva. Dar ulterior a mai facut cineva observatia ca la plecare din parcare, cu viraj, fenomenul e mai evident. Confirm si eu. Si m-am gandit ca circuitele hidraulice ale ambreiajului si servodirectiei ar putea avea parti comune, iar virarea sa conduca la scaderea presiunii in circuitul ambreiajului.
          Sau daca este GEPDA si este total izolat hidraulic, atunci consumul electropompei acestuia ar putea sa provoca o scadere a tensiunii pe elementele de comanda din circuitul hidraulic al ambreiajului.
          Sunt doar ipoteze logice, dar cine are manualul tehnic poate sa faca precizarile necesare.
          Oricum, daca ar fi cum zic, initial nu uzura provoaca trepidatiile ci viceversa.
          Si e cam sigur asa, doar e vorba de masini noi.
          Dupa aceea vorbim si de calitatea componentelor, dar sa fie chiar asa slabe ?

          Comment


          • @jr65.Rationamentul este corect, cu mențiunea că în cazul lui JS3 nu exista un circuit hidraulic al ambreiajului,ambreiajul este pe cablu

            Comment


            • Ok. Nu se aplica aici. In film era hidraulic, la mine tot asa... am crezut ca si JS3. Am gresit, mai vorbim daca apare ocazia in alte topicuri.
              ​​​​​

              Comment


              • Originally posted by jr65 View Post
                ...Si m-am gandit ca circuitele hidraulice ale ambreiajului si servodirectiei ar putea avea parti comune, iar virarea sa conduca la scaderea presiunii in circuitul ambreiajului.
                Sau daca este GEPDA si este total izolat hidraulic, atunci consumul electropompei acestuia ar putea sa provoca o scadere a tensiunii pe elementele de comanda din circuitul hidraulic al ambreiajului.
                GEPDA (Grup Electro Pompă Directție Asistată) are circuit hidraulic separat. Ambreiajul și frâna folosesc lichid de frână din același vas.

                La virare(pornirea GEPDA) se crește(e încărcare pilotată) puterea pentru a compensa consumul mare.

                Problema nu e patinarea ci mai degrabă lipsa ei în anumite situații și cum nu ai traductor de poziție ambreiaj ci numai ambreiat/debreiat e greu de simulat un comportament uman
                Pentru H4B(0,9 TCe) datu' cu părerea (mai ales cand nu ai toate datele) e sport național - Do not feed the trolls.

                Comment


                • Mi-ai confirmat ceva. Chiar asa am presupus ca au un singur rezeror de ulei cele doua sisteme.
                  Si se simte influenta pornirii GEPDA. O simt la prima plecare dimineata, am si viraj si panta la iesirea din parcare. Dar se mai manifesta si la alte porniri de pe loc, fara volan virat.
                  Dar eu vorbesc de cutia manuala. Si sper ca nu am nevoie sa simulez comportamentul uman cand conduc.
                  ​​​

                  Comment


                  • Originally posted by t0rquemada View Post
                    cum nu ai traductor de poziție ambreiaj ci numai ambreiat/debreiat e greu de simulat un comportament uman
                    Esti sigur ca nu exista un traductor pozitie? In CLiP pozitia pare sa fie exprimata prin valori numerice pe o plaja 471-1010.
                    I have no special talent. I am only passionately curious.

                    Comment


                    • La mine, inainte de update-ul de software, trepida tot timpul la mersul cu spatele. Dupa update, trepidatiile au disparut complet si nu s-au mai manifestat niciodata. Asta e o dovada ca se poate rezolva problema, din soft.

                      Nu stiu daca permite calculatorul sau software-ul, doua seturi de instructiuni pentru plecarea de pe loc la rece si la cald. Concret, la rece ar trebui sa cupleze ambreiajul cum o face cand pleaca cu treapta a doua de viteza de pe loc, iar cand motorul se incalzeste sa plece cum o face cu acum, cu treapta intai.

                      Comment


                      • Cu noul soft nu mai incearca sa ambreieze ci o tine mult mai patinata, de asta nu mai trepideaza asa tare

                        Comment


                        • Dar, banuiesc ca ambreiajul cupleaza identic si cand e motorul rece si cand e cald. De asta, aceeasi cuplare in doua situatii diferite nu prea merge.
                          Daca ambreiajul ar tine fix 50.000 de km dar fara sa trepideze, as fi multumit. As considera ca ce economisesc prin neschimbare distributiei dau pentru schimbarea discului de ambreiaj.

                          Comment


                          • Silviu

                            Tu ai TS4 actuator electro-hidraulic - transmitere 1:1 a mișcării, JS3 are cablu, degeaba știu câți pași face actuatorul dacă pe partea de executie furcă-cablu-tambur intervin jocuri/întinderi - exact ce am scris acum câtiva ani
                            Pentru H4B(0,9 TCe) datu' cu părerea (mai ales cand nu ai toate datele) e sport național - Do not feed the trolls.

                            Comment


                            • Inca o schimbare de ambreiaj din America Latina: https://www.youtube.com/watch?v=methdihsPIw
                              Pentru cine nu are rabdare sa vizioneze tot filmul, minutul 5:30, cum arata piesele uzate: https://youtu.be/methdihsPIw?t=330
                              Minutul 8:50, recalibrarea cutiei: https://youtu.be/methdihsPIw?t=530

                              Masina din video are aproximativ 64.000 de km.

                              Comment


                              • O alta metoda de a curata discul explicata aici, pentru acceasi problema pe care a avut-o Ford: https://youtu.be/msA0p87O2y4
                                Practic face 3-4-5 plecari de pe loc cu pedala de acceleratie la fund si o lasa pana ajunge in treapta a 5-a.

                                Comment

                                Working...
                                X
                                Anulare DPF
                                Politica de Securitate Google