Easy-R a.k.a. JS3

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • Eu mai fac un pas in plus pentru a vedea descrierea erorilor.
    In primul ecran dupa ce dai START : Rescan errors / in dreptul fiecarui ECU iti apare in dreapta numarul de erori /alegi ECU care te intereseaza / clic pe Device errors / acolo iti apare eroarea sesizata / o citesti cu atentie si daca vrei sa o stergi dai Clear ( in continuare execute).
    Last edited by georgstelsib; 16 July 2020, 11:36.

    Comment


    • da tratam efectul nu cauza,

      asa face toti,

      nici o grija apar la loc penele cu cauza nereperata

      Comment


      • Cauza o poate trata doar Dacia. Noi incercam sa facem carpeli repeate pentru a opri sau incetini aparitia efectului.

        Comment


        • Originally posted by georgstelsib View Post
          Reiau operatiunea si ... aud jocul actuatoarelor . Bucurie . Pe bord nu s-a aprins niciun martor iar dupa etapa II-a levierul cutiei a ramas in R . Pt. etapa III-a l-am trecut din nou in N.
          Interesant si de notat (impreuna cu toate celelalte detalii).

          Apoi erorile "uzuale" la modificari gen multiplex sau cauciuc dezumflat sunt usor de sters, unele erori intermediare pot da ceva batai de cap dar se pot "rezolva", cele permanente trebuie analizate, la fel si freeze frame data, test results si recalibrarile (adaptivii), ...
          (si nu tot timpul "dai Clear" rezolva totul)
          Cu atentie si la interdependentele din softul masinii intre diferite ECU.

          Comment


          • Eu dupa cea de a 2-a calibrare am trecut in modul ECO si am resetat km partiali sa pot vedea cati parcurg pana la urmatoarea calibrare. Sunt curios daca in ECO fac tot in jur de 800 de km sau mai multi sau chiar mai putini. Masina pleaca de pe loc perfect chiar si la prima pornire din zi cu volanul virat maxim si franare imediat dupa plecarea de pe loc. De asemeni, viteza cu care pleaca dupa eliberarea completa a pedalei de frana e mutl mai mica, ceea ce imi permite sa am timp fac viraj total si abia apoi sa franez. Cand calibrarea nu era perfecta, masina pleca mult mai repede de pe loc si trebuia sa franez in timp ce efectuam virajul, ceea ce ducea la trepidatii.

            Comment


            • In Eco vibratiile vor aparea mai repede.

              Comment


              • Astazi masina a ajuns la 4000 de km. Comportamentul din toate punctele de vedere este cel descris aici pe forum (adica si pro si contra). Masina am cumparat-o in septembrie 2019 dupa ce am citit tot acest topic si dupa ce am hotarat ca sunt dispus sa imi asum riscurile legate de aceasta cutie. Regimul de mers a fost tot timpul in jurul valorilor 70-80-90 km/h, cu o singura exceptie: un drum pe autostrada anul trecut cand am fost nevoit sa mai depasesc niste tiruri si am ajunspe la 110. Consumul pe bord dupa 4000 de km, fara nicio resetare, este de 7,2 %. Cand motorul si cutia sunt calde schimbarea treptelor se face frumos si multumitor, mai lin decat reuseam eu. Nu acelasi lucru pot spune despre frana de motor si retrogradarea treptelor care se face intotdeauna cu un anumit impact (soc). Nu este un soc violent dar se simte extrem de clar si de neplacut. Practic orice ridicare a piciorului de pe acceleratie (sau cand pun inapoi piciorul pe acceleratie oricat de fin) inseamna un astfel de soc si cu cat treapta este mai mica socul este mai evident, cel putin in treapta 1 si 2 este cel mai deranjant. Am crezut ca voi invata sa controlez acceleratia dar imi dau seama ca e o lupta pierduta. Mersul cu spatele, parcarile si celelelate manevre in spatii mici le-am facut de la inceput cu frana de mana trasa un dinte asa cum am citit multe sfaturi pe aici si… surpriza: masina se misca in suturi (o mica atingere de acceleratie-un mic sut), in schimb daca las frana de mana jos si incerc sa controlez masina doar din frana de picior prin ridicare foarte usoara… e perfect, miscarea este aroape lina, fara nicio smucitura sau soc. Plecarile de pe loc dimineata le-am facut in diverse moduri (cand cu treapta 1, cand cu treapta a doua, cand cu manual, cand cu automat). La inceput am lasat si motorul sa se incalzeasca putin dar acum nu mai fac acest lucru. Stop- start dezactivat de la inceput din butonul dentre scaune la fiecare pornire. O surpriza am avut-o zilele trecute cand am plecat dimineata de pe loc cu treapta a doua si dupa cateva sute de metri (in care o trecusem deja pe automat) a trebuit sa opresc si sa parchez intre doua masini. Intrase treapta 1, normal, si cand am ridicat piciorul de pe frana… m-am trezit cu cateva trepidatii foarte clare, pe care le-a resimtit toata lumea din masina. Sotia chiar a intrebat: ce-a fost asta? M-am prefacut ca nu stiu… apucasem sa apas imediat frana si nu i-am dat voie sa se manifeste. Pe urma toate plecarile le-am facut doar cu a doua. Cand am ajuns acasa am apelat la curatarea discului (piciorul stang pe frana de serviciu, frana de mana lasata complet, schimbator in drive 1) si.. accelerare usoara dar nu am putut sa ajung la 2000 de rot/min, deja pe la 1800 de rotatii masina dadea semne clare ca vrea sa plece de pe loc si am tinut-o acolo vreo 7-8 secunde. Culmea e dupa aceasta manevra nici macar plecarea cu treapta a doua nu mai destul de lina ci cu niste vibratii clare. Ieri am repetat operatia dar de data aceasta cu schimbatorul in treapta a doua manual si piciorul stang pe frana, frana de mana complet lasata. Acum am reusit sa urc la 2000 de rotatii si am tinut-o asa 10 secunde. Efectul: zero. Plecarea de pe loc cu treapta a doua este insotita de aceleasi usoare vibratii dar nu trepedatii sau smucituri cum am citit pe forum. Mai vedem. As fi tentat sa fac o recalibrare a cutiei dar imi e cam frica. Poate daca ar fi cineva din Constanta care a facut pe masina lui… Peste o luna trebuie sa ma duc la revizia de un an si ma gandeam sa le cer lor sa faca aceasta recalibrare dar nu stiu daca vor dori. Alt lucru pe care l-am constatat este un mers in suturi la accelerare constanta. Nu conteaza treapta sau viteza, la mers constant ma trezesc cu cateva suturi, apoi isi revine, merge frumos… dupa 1km sau doi iar cateva mici suturi… din ce am inteles ar fi de vina mersul exclusiv in oras. Imi place mult modul ECO dar am renuntat la el dupa recomandarile de pe acest forum.
                Last edited by 77sky; 28 July 2020, 17:52.

                Comment


                • Eu doar 3 sau 4 curatari am incercat si doar dupa una singura am simtit o imbunatatire, dar scurta care a durat maxim 20 de km. Acele vibratii de care povestesti banuiesc ca le simti dupa ce masina se pune putin in miscare si discul de ambreiaj trece din patinat in cuplat complet si viteza masinii scade foarte putin. Ca idee, cam la 1-2 secunde dupa ce eliberezi frana.
                  Daca ti-e frica sa faci singur procedura de recalibrare, poti sa o faci in reprezentanta pe garantie sau chiar si contra cost. Nu trebuie sa astepti revizia, poti merge oricand. Rezultatele o sa fie spectaculoase, dar nu vor tine mai mult de 1000 de km.

                  Comment


                  • E același kit de ambreiaj si la logan cutie de viteze manuală și cutie de viteze robotizata (Easy-R aka JS3).
                    Oare Gil26 la TL4 are același kit ca la 1,5dci cutie manuala?

                    Comment


                    • "SSC42" imi pare rau ca nu ai scris mai devreme pe forum . Pana pe data de 10 iulie am fost la Mamaia . Ti-as fi facut recalibrarea in fata hotelului in 10 minute . Eu sunt la a III-a recalibrare si mi-am cam dat seama cum trebuie facuta . A fost cea mai buna recalibrare . Rezultatul este mult , mult mai bun ca la primele doua . La mine nu mai am niciun soc la schimbare , nici in sus si nici la retrogradare fapt remarcat si de sotia mea , un mare critic . Pentru inceput trebuie vazut daca " suturile" nu au alta cauza (injectie , potentiometru acceleratie ,etc.). Bine , poti sa incepi si cu recalibrarea la reprezentanta sa vezi ce se schimba dupa .Daca nu se schimba nimic inseamna ca motivele "suturilor" sunt cele mai de sus . La Vocea Clientului solicita o recalibrare urmare a simptomelor prezentate de tine . Te vor programa ei la service-ul Dacia cel mai apropiat.
                      O curatare (prin ardere) eficienta trebuie sa-ti aduca in nari mirosul acela urat de ferodou ars .
                      Pana la urma o sa trebuiasca sa-ti faci curaj si sa executi recalibrarea tu singur . Operatiunea este mult mai simpla si mai scurta decat descrierea si instructiunile de utilizare . Eu am prezentat tutorialul pe care l-am urmat in toate cele trei recalibrari . Riscul este minim daca respecti cateva conditii minimale .
                      Daca nu , la anul cand voi reveni la Mamaia iti vei face singur recalibrarea sub supravegherea mea.
                      Recalibrarile vor fi in continuare operatiuni curente efectuate in parcarea din fata blocului , fara asteptari la service , fara costuri suplimentare .

                      PS. Este posibil sa mai merg odata la sfarsitul lui august.

                      Comment


                      • E basini astea cu recalibrarea. Trebuie kit nou de ambreiaj complet, nu Valeo! Alta marca, poate fi Luk, SKF.
                        Sau puse ferodouri kevlar pe un disc nou de ambreiaj, iar placa de presiune sa fie intarita gen racing. Sunt firme care se ocupa cu asa ceva si fac custom, treaba buna.
                        Rulmentul de presiune cel mai bun, se găsește de cumparat si separat SKF!
                        ​​​​​

                        Comment


                        • La mine, cele doua recalibrari au facut minuni. Ma simt ca in reclama aia de la Mazda "cand totul merge perfect". In conditii normale probabil voi face cam 10 calibrari pe an. Daca mai tine mult pandemia, poate si mai putine.
                          Eu raman la ideea ca e o simpla problema de decalibrare sau de autocalibrare facuta in exces.

                          Comment


                          • Eu am propus "curatarea" cu fana de mana trasa bine si rotile la bordura ( pentru ca masina tinde s-o ia din loc) si turarea progresiva pana la 2000 ture undeva intre 12 si 15 sec. Se va degaja si simti mirosul urat .

                            Comment


                            • Per total, cu toate problemele aparute si traite, ati mai alege robotozata? Dar sincer.
                              Un om inteligent nu va fi niciodata rau. Rautatea se naste din prostie, inferioritate si frustrare.

                              Comment


                              • Originally posted by pistritu View Post
                                E același kit de ambreiaj si la logan cutie de viteze manuală și cutie de viteze robotizata (Easy-R aka JS3).
                                Oare Gil26 la TS4 are același kit ca la 1,5dci cutie manuala?
                                Ca sa nu il bag in ceata pe colegul Gil26

                                Cutii transformate manual-automat:
                                JH3 - JS3(EasyR5) pe cablu
                                TL4 -TS4(EasyR6) hidralic

                                Comment

                                Working...
                                X
                                Anulare DPF
                                Politica de Securitate Google