Easy-R a.k.a. JS3

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • Dupa un drum la mare, stat acolo 5 zile, iesit in fiecare seara cu masina, a trepidat ca naiba si cu fata si cu spatele. La intoarcere, la iesirea de pe autostrada, am mers in coloana cam 20 de km, din nou trepidatii puternice, de a trebuit sa folosesc treapta 2, dar si acolo se simteau putin.
    Dupa o noapte de dormit in parcarea subterana la temperatura de 20 de grade si urcat rampa, a revenit la normal.

    Comment


    • Si cum tot parca nu mergea cum trebuie, dupa vreo 10 luni in care am lasat-o in pace, i-am facut azi din nou o calibrare, dar nu completa, doar punctul de atingere si apoi cel de decuplare. Nici nu m-am uitat la valori inainte si dupa, dar rezultatul a fost spectaculos. A rezultat o plecare de pe loc perfecta, diferenta de la cer la pamant, inainte si dupa. Calibrarile in sine au durat impreuna sub 30 de secunde, iar asteptarea de dupa inca 4 minute, pana s-a stins becul din torpedou.

      Comment


      • Cred ca pentru JS3 ar trebui facuta o aplicatie Android si iOS (mai complicat) pentru recalibrare, cum este aplicatia pentru resetat intervalul de service. Cred ca ar avea mare succes :-))
        I have no special talent. I am only passionately curious.

        Comment


        • Pai pentru Android exista 2 aplicatii, doar ca sunt generaliste, pentru tot felul de chestii, inclusiv calibrare. Ar putea sa existe o aplicatie simplista, unde sa poata fi selectata doar JS3 sau TS4 si apoi 3 butoane pentru calibrare.

          Comment


          • O aplicație simplistă, împerecheată pe 1 VIN și ID interfață... asta idee de afaceri fără dureri de cap pentru dezvoltator în caz de probleme generate de utilizator.

            Și atenție că am scris doar împerecheată nu plătită dar împerechetă
            Pentru H4B(0,9 TCe) datu' cu părerea (mai ales cand nu ai toate datele) e sport național - Do not feed the trolls.

            Comment


            • Originally posted by nickey1982 View Post
              Pai pentru Android exista 2 aplicatii, doar ca sunt generaliste, pentru tot felul de chestii, inclusiv calibrare. Ar putea sa existe o aplicatie simplista, unde sa poata fi selectata doar JS3 sau TS4 si apoi 3 butoane pentru calibrare.
              ”Aplicatiile” exista, doar ca fiecare le foloseste dupa cum doreste sau ... , dar despre ”ar putea sa existe o aplicatie simplista, unde sa poata fi selectata doar JS3 sau TS4 si apoi 3 butoane pentru calibrare”, cred ca trebuie tinut cont si de faptul ca sunt comenzi asemanatoare JS3 si TS4, ex 311900 pentru punctul de atingere ambreiaj (vezi capturile atasate) chiar daca unii doresc sa transforme acest topic in unul ”exclusivist” doar pentru cei care detin JS3 si mai ales ”zdruncinaturi”.
              Dar clar ca asa cum bine s-a scris o aplicatie pentru JS3 cred ca i-ar ajuta pe cei care au aceasta problema la\cu JS3, insa bine s-a punctat ca pentru un script\macro care sa faca ”recalibrarea” trebuie tinut cont si de ” fără dureri de cap pentru dezvoltator în caz de probleme generate de utilizatorpentru ca s-a vazut ca pana acum fiecare a facut-o in felul\stilul sau (uneori recomandand si altora greselile si\sau laudandu-se cu ”numarul” lor). Apoi cine dezvolta asta (si e limpede ca poate sa fie de ajutor celor care au aceasta problema si doresc sa folosesca aceasta procedura destul de des) cred (atat si nimic mai mult) ca trebuie sa mai tina cont si de diferentele intre cauzele derivate din principiul de functionare al intregului sistem (mecanic. HW, SW, etc.) sau ma rog de modul de implimentare (chiar daca acesta este determinat de principiu) dar si de modul de utilizare\exploatare.

              PS: in postul #6106 https://www.loganclub.ro/forum/forum...15#post3661515 am am atasat un extras din procedura oficiala (repet, buna rea asa cum este ea), mai atasez doua capturi, vezi si #6069 https://www.loganclub.ro/forum/forum...74#post3661074
              Sa auzim numai de bine! (si fara ”trepidatii”)
              Attached Files
              Last edited by Gil26; 6 July 2021, 07:03.

              Comment


              • Mulțumim frumos domnule Gil26 pentru documentatii. Tot respectul și stima

                Comment


                • Vreo 200 de km de la ultima calibrare de acum 5 zile mers prin oras, masina merge perfect. Spuneam atunci ca nu m-am uitat la valorile cutiei si ale ambreiajului nici inainte nici dupa calibrare. Azi m-am uitat de curiozitate si am comparat cu valorile de la ultima calibrare de acum 9 luni. Valorile cutiei aproape identice, cu diferente de maxim 2-3 unitati, decuplarea ambreiajului identica, dar diferenta mare apare la punctul de atingere al ambreiajului 661 acum, 670 la ultima citire de acum 9 luni.

                  Cand o sa reapara trepidatiile, o sa incerc sa recalibrez doar punctul de atingere si o sa compar valorile.

                  Comment


                  • Cam 300 de km a tinut minunea. Cand am verificiat, valoarea punctului de atingere a ajuns la 665. De data asta l-am recalibrat la cald, dupa un drum prin trafic greu si a ajuns la 651. Dupa un drum de 6 km, s-a dus la 655 si dupa alt drum scurt la 658. Efectul parca tine mult mai putin cu calibrare la cald si mai mult cu calibrare la rece.
                    Oricum caldura mare (dilatari mari) si aerul conditionat (mersul motorului la 1000 de RPM la relanti) se pare ca sunt cei mai mari dusmani ai trepidatiilor. Ma astept ca prin toamna-iarna din nou sa dispara problema total, dar temporar, din pacate.

                    Comment


                    • Revin si eu cu cateva observatii personale. Mersul cu spatele l-am facut aproape intotdeuana fie cu frana de mana trasa un dinte, fie ridicand foarte usor pedala de frana putin cate putin si in felul acesta evitand smuciturile. La plecarea de pe loc am folosit toate metodele descrise in acest forum. Lucrurile acestea le-am facut inca de la inceput cand masina era noua, deci fara vreo problema. Am crezut ca in acest fel voi evita aparitia acelor smucituri. N-a fost asa. Zilele trecute, dupa un drum de vreo 5 km fara nicio problema, a trebuit sa fac o manevra si sa merg cu spatele vreo 20 de metri, am cuplat schimbatorul in R, am ridicat piciorul de pe frana usor si am inceput sa accelerez. In acel moment masina a inceput sa smuceasca zdravan, desi motorul sau cutia nu mai erau reci. Am franat rapid, am tras frana de mana un dinte si... am continuat manevra in cel mai lin mod posibil. Un alt episod s-a petrecut in Portul Tomis unde este o rampa destul de accentuata (cei din Constanta stiu despre ce e vorba) si unde a trebuit sa opresc aproape de tot fiindca aveam pe cineva in fata. Masina inca mai rula, se afla in treapta a doua, cel din fata s-a pus in miscare, iar cand am apasat acceleratia ... masina a inceput sa smuceasca sanatos. De data asta nu m-am oprit, am vrut sa vad ce se intampla daca accelerez in continuare. Ei bine, a continuat sa merga vreo cativa metri buni smucind in continuu.... moment in care am oprit-o de tot, a retrogradat in treapta 1 si am plecat normal de pe loc. Deci la mine smuciturile nu se manifesta neaparat la plecarea de pe loc (fiindca acolo stiu sa le evit) dar apar in diferite momente din trafic cu motorul si cutia calde. Din acel moment orice manevra de mers cu spatele o fac doar cu frana de mana trasa si totul e perfect. La prima plecare de pe loc dimineata intotdeauna fac urmatorul lucru: treapta a doua manual, deschid putin usa, ridic piciorul de pe frana, inchid usa si accelerez usor. Plecare perfecta si foarte lina, fara smucituri ulterioare. Am mai incercat un lucru: cand ma aflu in trafic de exemplu cu treapta a 4-a si ma apropii de un semafor rosu, scot pe liber si evit acele retrogradari care se simt destul de deranjant la mine. Daca intre timp se face verde cuplez din nou in D si masina continua cu treapta corespunzatoare (2, 3 sau chiar 4 in functie de viteza pe care o am in acel moment) si accelereaza deasemenea foarte fin. Practic ma joc cu ea intr-un mod semiautomat. Nu stiu ce repercursiuni are acest lucru asupra motorului sau a cutiei dar mi-am asumat acest lucru. Nu este o recomandare sau un sfat, sunt lucruri bazate pe observatiile mele si asumate de mine. Un alt lucru care ma deranjeaza este legat de clima. Nu stiu principiul de functionare dar e cert diferit de aerul conditionat clasic. Uneori face un zgomot destul de bizar in habitaclu, un fel de vuiet care cred ca are legatura cu deschiderea unor clapete (nu vorbesc de cuplarea motorului) apoi in timpul mersului deodata creste treapta de ventilatie concomitent cu o frana de motor destul de neplacuta. Pe urma iar coboara ventilatia merge frumos, dar... cand vreau sa accelerez iar incepe clima sa sufle mai tare ...si iar imi franeaza... ma rog.. o senzatie destul de ciudata. Imi dau seama ca la un asemenea motor.. orice consumator il pune in genunchi, probabil daca era macar un 1.4 era altceva...

                      Comment


                      • Salutare, la Logan 2 din cate stiu compresorul de AC este de tip on / off, merge o perioada, dupa care se inchide pentru a nu ingheta conductele, pe urma iar se deschide, si tot asa, in functie de necesarul de rece. La 0.9 il cam simti atunci cand cupleaza, mai ales daca esti in frana de motor in timp ce se intampla cuplarea compresorului. Vuietul din interior este in directa legatura cu pornirea compresorului AC

                        Comment


                        • Pentru Gil26 ca tot zicea el de CVT pe Dacia mai demult. Nu avem încă topic despre cvt-uri pe secțiunea Logan 3,asa ca las aici



                          Comment


                          • Originally posted by pistritu View Post
                            ........Nu avem încă topic despre cvt-uri pe secțiunea Logan 3,asa ca las aici
                            Există - https://www.loganclub.ro/forum/forum...01-1-0-tce-cvt
                            Logan III Comfort ECO-G 100, Iulie 2021, Bleu Iron, 16" Amaris, MediaNav, P. sc. încălzite+Climă, P. Comfort, P. Parking 2, volan piele, geam. el. sp.

                            Comment


                            • Originally posted by SSC42 View Post
                              Imi dau seama ca la un asemenea motor.. orice consumator il pune in genunchi, probabil daca era macar un 1.4 era altceva...
                              Este irelevanta cilindreea motorului in cazul de fata (la fel si numarul de cilindrii); lipsa cuplului isi spune cuvantul.

                              Daca ai fi condus un 1.4MPI (75CP) cu A/C nu cred ca ai mai fi spus asta acum. In schimb daca te referi la 1.4TCe (130CP) da, probabil are suficient cuplu cat sa nu simti A/C-ul atat de mult in sarcina.
                              I have no special talent. I am only passionately curious.

                              Comment


                              • Imi pare rau sa aud ca ai probleme, nu pot sa iti urez bine ai venit, dar nu esti singur, daca asta mai alina suferinta.

                                Parerea mea e ca problemele trepidatiilor sunt generate tocmai de autocalibrarea abuziva si care se face prea des. Daca inginerul nu ar fi prevazut in soft uzura ambreiajului si dilatarile la caldura, atunci valorile ambreiajului ar trebui sa fie constante, dar variaza destul de mult.

                                Eu de exemplu nu imi explic urmatoatea situatie. Daca las masina in N si opresc motorul din cheie, la urmatoarea pornire, dupa ceva timp, n-ar trebui sa fie nicio miscare a actuatorului ambreiajului, dupa logica mea. Ori, cand pun contactul se aude o miscare a actuatorului foarte similara cu cea din timpul calibrarii punctului de decuplare a ambreiajului. Am integistrat azi dimineata cum se aude dupa punerea contactului si am atasat fisierul audio. Cred ca tocmai atunci isi face o calibrare. Din pacate nu pot citi valorile cutiei exact de dinainte de a pune contactul, dar as putea sa citesc valorile inainte sa opresc motorul, dar cu siguranta difera mult punctul de atingere al ambreiajului.
                                Attached Files

                                Comment

                                Working...
                                X
                                Anulare DPF
                                Politica de Securitate Google