Logan III - Probleme Tehnice

Collapse
This is a sticky topic.
X
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • Bună ziua. Logan 3 eco g100. Mașina are 4100 km
    Pana acum 2 zile nu am întâmpinat acest lucru : când treapta de viteza pt ventilație este pe 2-3-4 se aude un sunet că și cum ventilatorul este in suprasarcină, că un bârâit așa înfundat. Are legătură cu temperatura de afară ? Erau -4 grade . Se aude și pe treapta 1 dar nu așa tare, menționez că până acum am folosit ventilația pe toate treptele dar nu s a auzit nimic de genul, adică se auzea ventilatorul dar nu așa gălăgios
    mulțumesc
    Clima este manuală.
    ​​​​​​​​​

    ​​​​​

    Comment


    • DFA , Gil26, torquemada :
      Multumesc pentru sfaturi.
      Cred ca ma opresc deocamdata cu studiatul. N-am mufa de OBD ca sa iau un 12V de acolo, si, oricum, nu e destul, ar trebui, cum spuneti, sa masor si curentul, asta nu am cum sa o fac in mers. Ar trebui facute masuratorile cum trebuie (nici nu stiu daca Clip-ul poate sa faca asta), nu empiric, ca mine. Nu vad ce as putea afla mai departe.
      Asa ca mai departe las problema la dealer, dupa cum am spus, am deschisa o sesizare de "nefunctionare Stop&Start".
      P.S: pe dacianer.de sunt trei membri carora, de-a lungul anului trecut, le-a fost inlocuit acumulatorul cu Renault 8201479819 si de atunci nu au mai avut nici o problema.

      Comment


      • In primul rand cred (doar o parere si nimic mai mult) ca masuratorile pe care le-ai facut nu sunt deloc empirice, ai masurat mult mai bine decat multi altii (unii nici nu au folosit un tester de baterii), plus ca le-ai oferit public. Valorile obtinute insa da, este alta discutie. Totusi (chiar daca pot sa gresesc) cred ca in prima faza "vinovatul" este bateria, din ce am vazut clar ca nu te mai "tine" mult, vezi ce rezolvi pe garantie (si ar fi bine ca cei din reprezentanta via Dacia sa te ajute), daca nu sau se "taraganeaza" poti sa incerci sa o incarci cu acel redresor (chiar daca sunt putin sceptic ca poti sa o "resuscitezi" bine). Oricum iti trebuie o baterie buna ca sa elimini aceasta "necunoscuta" pentru ca eu tind sa cred ca nici sistemul de gestionare al energiei nu pare (desigur ca pot sa ma insel) OK, asta privind acel grafic si ceea ce ai scris ca in 35 km tensiunea a fost cam 14.9V (sistemul "a vazut" bateria foarte descarcata si a incercat sa o incarce, totusi "constanta" aceea imi pare putin ciudata, aici ar fi bine daca si ceilalti colegi cu L3 sau chiar L2 ar putea sa vina cu niste date\valori pentru comparatie, eu nu am vazut pana acum o asa mare descarcare a bateriei (chiar si la cativa pe care i-am ajutat) iar incarcarea aceea nu "seamana" deloc cu ceea ce stiam pana acum (vezi si graficele mele).
        Revenind la masuratori, da, CLiP-ul poate masura ce am atasat (tensiune, putere si curent secundar alternator si nu numai) si este util pentru analiza mai ales in mers dar acesta trebuie completat cu masuratorile pe tester de baterie, exact ceea ce ai facut si tu (la mine incarcarea si tensiunea coincid pe ambele) mai ales pentru SOH si Ri, plus daca se poate un clampmetru DC pentru curent.
        Reiterez ca ceea ce ai facut este bine, acum ai cateva date si valori, plus ca ai si ceva "munitie" pentru cand vei merge in reprezentanta. Iar primul pas cred ca este o baterie bine incarcata (corespunzatoare) pe masina apoi vazut daca este cazul si sistemul (alternator, consumatori, gestionare, etc...).
        PS: tinand cont ca sunt din pacate destul de multe astfel de probleme nu exclud ca ar putea sa fie vreun lot de baterii NOK dar tind sa cred ca este si o problema cu sistemul de incarcare si gestionare al energiei.
        Simple pareri, poate ceilalti colegi au altele, si imi cer scuze pentru postul mai lung.
        Last edited by Gil26; 16 January 2022, 17:28.

        Comment


        • Masuratorile pe care le-am facut sunt un punct de plecare pentru cand am sa ma duc la reprezentanta, dar, mai departe, nu pot eu sa fac multe, decat sa invat manifestarile si logica, ca sa pot sa ii combat cand au sa-mi propuna eventuale solutii de bagat sub pres.
          Din cate mi-ati spus, sunt trei posibile cauze:
          - alternatorul nu da curent cat trebuie
          - consumatori care descarca bateria
          - logica de incarcare defectuoasa
          - bateria nu poate mentine energia
          Despre baterie nu stiu ce sa zic. Intr-adevar, inlocuirea cu un alt model a dus la rezolvare, dar bateriile inlocuite nu au fost din acelasi lot (masini fabricate in perioade diferite, baterii fabricate in locuri diferite - Romania si Spania)
          Restul cauzelor... sa speram ca arborele de diagnosticare din Clip va avea succes.

          Comment


          • Măsurătorile cu testerul de baterii se fac în grupuri de 3, mutând crocodilii* ăia pe bornele bateriei(pe cât posibil) apoi îți poți face o medie.

            *ai 2 fire pe crocodil + și sense +, - și sense -, sense e folosit pentru eliminarea rezistenței cablurilor din calcule, - de aia am scris că trebuie mutați crocodilii
            Pentru H4B(0,9 TCe) datu' cu părerea (mai ales cand nu ai toate datele) e sport național - Do not feed the trolls.

            Comment


            • Pfff... nici nu mi-am dat seama ca sunt doua fire, acum ca mi-ai spus, am desfacut mansonul de pe un crocodil si asa e
              Oricum nu pot ajunge direct la borne si fac masuratorile pe clemele existente, asa fac si cei de la service.
              IMG_MJL_☣️-Sharp-&-Natural-

              Comment


              • Greșit, iese (se declipsează cu atenție, nu se rupe nimic) plasticul ăla roșu și ai acces la bornă și fusible link-ul de pe + iar pe partea cu - tu măsori după senzorul de curent nu înainte(borna bateriei) cum ar trebui.

                Dacă masori bateria prin senzorul de curent nu ai făcut nimic.
                Last edited by t0rquemada; 16 January 2022, 23:49.
                Pentru H4B(0,9 TCe) datu' cu părerea (mai ales cand nu ai toate datele) e sport național - Do not feed the trolls.

                Comment


                • torquemada foarte bune si la obiect observatiile , se vede cine are experienta (de fapt ai mai punctat alegerea corecta a bateriei in tester), eu nu mi-am pus ”problema” masurarii corecte si direct pe borne (facand masuratori pe masina mea am luat asta ”by default”), am sesizat doar valorile putin ”ciudate” (de aceea am cerut si acele detalii) dar nu m-am intrebat cum s-au masurat analizand doar rezultatul
                  , good point, lesson learned
                  (si cred ar fi bine de refacut masuratorile corect)

                  Comment


                  • Aștept mielul ai greșit numele,corect e t0rquemada.

                    Logan III borna minus pare vopsită deci altă problemă de luat în calcul la executarea măsurătorilor, iar la Logan II fie el și ph2 se impune o verificare/curațare/strângere borne.
                    Attached Files
                    Pentru H4B(0,9 TCe) datu' cu părerea (mai ales cand nu ai toate datele) e sport național - Do not feed the trolls.

                    Comment


                    • Ei, totusi, hai sa nu....(numele tot by default a fost, dar trebuia verificat, asa ca mai asteapta mielul), plus ca in #1071 am scris de masurat iar, "daca si aceste masuratori sunt corecte", etc..
                      apoi verificare curatare strangere borne este valabil la orice masina (common sense), as mai adauga si mase....

                      Comment


                      • Poți întâlni mașini cu baterii originale, cu borne stânse perfect (fără a deforma nici bornele mașinii nici ale bateriei) în Nm dar care se mișcă (rotesc) cu mâna, fără prea mult efort...
                        Pentru H4B(0,9 TCe) datu' cu părerea (mai ales cand nu ai toate datele) e sport național - Do not feed the trolls.

                        Comment


                        • Corect, tolerante si ..."tolerante"...(am "patit-o" si eu la o alta gioarsa).
                          PS: sunt curios daca colegul face iar masuratorile ce valori va obtine, oricum problema aceasta cred ca este interesanta, inclusiv rezolvarea...

                          Comment


                          • Originally posted by paul_damian View Post
                            Apoi am montat testerul si voltmetrul la mufa de bricheta, si am umblat vreo 30km in oras si pe afara, preferand stilul "coasting". Tensiunea a fost relativ stabila, de la inceput pana la sfarsit, in jurul la 14,90V, +/-:
                            Foarte interesante măsurătorile și graficele postate!

                            Faptul că tensiunea nu a scăzut deloc sub 14V în 30 de km de rulaj urban+interurban înseamnă că bateria chiar nu "ține". Neapărat trebuie făcut un test cu o altă baterie - sunt 99% convins că "ca prin magie", cu altă baterie normală la cap vei constata că Stop-Start bagă motorul în așteptare.




                            Întrebări:

                            1. Când ridicai piciorul de pe accelerație (cu CV cuplată în treaptă, evident) tensiunea măsurată nu varia deloc? NU.


                            Originally posted by paul_damian View Post
                            Cand am terminat cu plimbatul am oprit motorul:
                            2. Deci în ăia 30 de km Stop-Start nu a avut nici cea mai mică intenție de a opri motorul???? NU

                            3. Înainte să oprești motorul la final, tot 14,90V erau măsurați? DA.

                            Edit: întreb de aiurea, răspunsurile sunt în graficele postate deja!!!!

                            Mda, e cam clar, bateria trebuie schimbată.
                            Last edited by DFA; 17 January 2022, 19:09.
                            Logan III Comfort ECO-G 100, Iulie 2021, Bleu Iron, 16" Amaris, MediaNav, P. sc. încălzite+Climă, P. Comfort, P. Parking 2, volan piele, geam. el. sp.

                            Comment


                            • Nu va mai citez, ca va stiti
                              Va multumesc la toti.
                              Imi pare rau pentru erori, nu aveam de unde sa stiu unde se masoara. Eu i-am vazut pe cei de la service ca agata aparatura de clemele acelea, nici nu mi-am mai pus problema ca ar fi incorect.
                              Omul cat traieste invata, si eu nu m-am dat niciodata in laturi

                              Asa ca azi m-am apucat sa refac masuratorile, cate trei, mutand crocodilii pe unde am putut.
                              image001.jpg image002.jpg image003.jpg image004.jpg

                              De dimineata, dupa o zi si jumatate de stat, inainte de a porni motorul, au rezultat urmatoarele valori:
                              SOH: 91 / 82 / 63 %
                              VOL: 11.92 / 11.96 / 11.97 V
                              R: 5,92 / 6.54 / 8.49 mOhm
                              SOC: 0 / 0 / 0 %
                              EN: 467 / 422 / 325 A

                              Azi am facut vreo 50km in afara localitatii, seara am avut:
                              SOH: 100 / 100 / 95 %
                              VOL: 12,37 / 12.35 / 12.34 V
                              R: 4,29 / 2.89 / 5.66 mOhm
                              SOC: 61 / 58 / 56 %
                              EN: 643 / 954 / 487 A

                              Comment


                              • Ce caută firul ăla legat pe siguranța 300A de alternator+demaror ?
                                Pentru H4B(0,9 TCe) datu' cu părerea (mai ales cand nu ai toate datele) e sport național - Do not feed the trolls.

                                Comment

                                Working...
                                X
                                Anulare DPF
                                Politica de Securitate Google